۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۴۷۷۹۱
رییس فدراسیون کونگ‏فو و هنرهای رزمی:

برخی رشته‏های ورزشی موجود با فرهنگ و آیین اسلامی هم‌خوانی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس فدراسیون کنگ‏فو و هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران با ابراز تأسف از این‌که برخی رشته‏های ورزشی که با فرهنگ و آیین اسلامی و ایرانی هم‌خوانی ندارد، وارد کشور شده است، گفت: این رشته‌ها مروج فرهنگ غلط کشور ابداع کننده آن هستند.
رضا حيدري، رييس فدراسيون کنگ فو و هنرهاي رزمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا حیدری، رییس فدراسیون کنگ‏فو و هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران به همراه اعضای هیأت رییسه این فدراسیون با حضرت آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی ‌دیدار کرد.

 

حیدری با اشاره به تحرک بالا در ورزش‌های رزمی بیان کرد: ورزش کونگ‏فو یک ورزش کاملا ایرانی است که سابقه‏ای چند هزار ساله دارد؛ به دلیل پر انرژی و پر تحرک بودن، طرفداران فراوانی در سراسر جهان و به ویژه کشور ما دارد؛ این رشته ورزشی حدود 200 هزار نفر در ایران عضو دارد؛ 60 کشور جهان، زیر مجموعه این فدراسیون در حال فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به این مطلب که ورزش برای سلامت روح و جسم جوانان تاثیرات مطلوبی دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی که بیکاری، تورم، اعتیاد و سرخوردگی در برخی جوانان رواج یافته، این رشته ورزشی می‏تواند نقش مؤثری در بازدارندگی از این مشکلات داشته باشد؛ ورزش در روحیه نیروهای کار نیز بسیار تاثیرگذار است تا جایی که فرد ورزشکار در محل کار، شاداب و خوش اخلاق است و بیش از پیش می‌تواند در انجام اموری که برعهده اوست موفق باشد.

 

حیدری ادامه داد: سعی شده از ورزش‌های رزمی در کشورمان بهره برده شود که برگرفته از اقوام اصیل ایرانی است و می‌توانیم در این ارتباط به ورزش‌های دو چوب سیستان، گیلما گلستان و گیلان و رزم لری و ترکی اشاره کرد که رزم آوران باید با لباس محلی ایرانی در این رشته‌ها ورزش کنند.

 

وی با ابراز نگرانی از ورود برخی رشته‏های ورزشی به کشورمان بیان کرد: متاسفانه برخی رشته‏های ورزشی که با فرهنگ و آیین اسلامی و ایرانی هم خوانی ندارد، وارد کشور شده، که سبب ترویج فرهنگ غلط کشور ابداع کننده همان رشته است؛ حتی در برخی موارد تاثیر منفی می‏گذارد و روحیه خشم را در ورزشکاران به وجود می‏آورد.

 

رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای پیشگیری از ورود ورزش‌های بیگانه، ورزش‌های قومیتی را وارد فدراسیون کردیم که در حال حاضر با آئین‌نامه‌ای که تصویب شده است حدود 60 کشور جهان، ورزش‌های رزمی ایران را پذیرفته‌اند.

 

وی از تلاش برای ثبت رزم ملی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که برخی ناهنجاری‌هایی که جوانان را تهدید می‌کند را برطرف کرده و نشاط را به جوانان باز گردانیم.

 

حیدری در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: یکی از اصول اولیه ورزش‌های رزمی در ایران، اخلاق محوری است؛ نمونه آن را در مسابقات آلمان شاهد بودیم که اعضای فدراسیون بدون وضو وارد مبارزات نمی‏شدند و در هنگام نماز نیز در همان سالن مسابقات به اقامه نماز پرداختند که این عمل، همه را به شگفت آورده بود./840/پ202/ف

ارسال نظرات