۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۴۷۸۰۳
بروجردی:

سوریه پس از جنگ مقتدرتر از گذشته در خط اول مقاومت ایستادگی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ایران پس از جنگ تحمیلی قدرتش چندین برابر افزایش یافت و روز به روز بر اقتدارش افزوده می‌شود گفت: سوریه نیز پس از جنگ مقتدرتر از قبل در خط اول مقاومت خواهد بود.
علاء الدين بروجردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در یادآوره 116 شهید نیروی انتظامی شهرستان های شمال و شمال شرق استان اصفهان در سالن علامه فیض دانشگاه کاشان گفت: این فضای معطری که امروز در ایران اسلامی به وجود آمده است تنها منحصر به داخل کشور نیست بلکه متعلق به همه جهانیان است.

 

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران امروز خرده فرمایشات هیچ نظام و قدرت استکباری در دنیا را قبول نمی کند و به همه آنها نه می گوید گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی که انقلاب درختی نو پا بود و جهان دو قطبی بود و در کنار ایران ابر قدرت شرق شوروی سابق قرارداشت و در طرف دیگر ابرقدرت غرب، آمریکای جهانخوار قرارداشت، امام خمینی(ره) به هیچ کدام از آنها نه تنها باج نداد بلکه گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.   

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که خداوند اجازه ذلیل زندگی کردن را به مومنین خود نداده است افزود: بر این اساس تکلیف ما روشن است و ما مکلف هستیم با عزت زندگی کنیم.

 

بروجردی، اسلام را بر همه چیز برتر دانست و یادآورشد: به همین دلیل بود که شعار نه غربی و نه شرقی و نفی هردو ابرقدرت از سوی امام خمینی(ره) شکل گرفت، چرا که ما نمی توانیم به عنوان یک نظام الهی به دنبال قدرت شیطانی باشیم، بنابراین قدرت های شیطانی برای از بین بردن نظام کودتاهای متعدد و جنگ 8 ساله را به ایران تحمیل کردند.

 

وی افزود: آمریکا افزون بر توطئه های متعدد خود، مستقیما دخالت نظامی کرد و تا صحرای طبس در قلب ایران نیز پیش آمد اما این تقدیر الهی بود که شن های روان، صحراهای طبس را به گورستان نظامیان آمریکایی تبدیل کند.

 

عبرت های متعدد تاریخ در پیش روی چشم است

بروجردی گفت: ایران اسلامی امروز نیز به برکت خون پاک شهدای و پشتوانه عظیم الهی، قدرتی دارد فراتر از قدرت های شیطانی جهان، اما برخی آمریکا را قدرت برتر جهان می دانند، در حالی که قدرت جمهوری اسلامی که از قدرت لایزال الهی است، بالاتر از قدرت آمریکا است و ایران ثابت کرده است قدرت برتر در منطقه است.

 

وی افزود: آمریکا تصور می کرد با حمله به عراق خواهد توانست به منابع و ثروت کشور عراق دست پیدا کند و عراق را تبدیل به یکی از ایالت های آمریکا کند اما شکست سختی در عراق خورد و نیروهای خود را از عراق خارج کرد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نیز عبرت های متعدد تاریخ در جلو چشم ما است که نمونه اش صدام حسین است که دیدیم با همه حمایت های جهانی، چگونه او را همین حامیان و طرفدارانش ذلیلانه از مخفی گاهش بیرون کشیدند و اعدام کردند.

 

بروجردی یاد آورشد: کفر با همه قامت خود در برابر اسلام مجسّم و در برابر جمهوری اسلامی ایران قد علم کرد و مفتضحانه شکست خورد، این ها عبرت های تاریخ هستند.

 

وی افزود: همان گونه که ایران بعد از جنگ 8 ساله تحمیلی امروز قدرتمندتر از قبل از جنگ است و توانسته است در تمامی زمینه علمی و فن آوری پیشرفت کند و آرکیو 170 پیشرفته و بدون سرنشین آمریکایی را کنترل و زمین گیر کند و مشابه آن را بسازد و ماهواره فجر را در فضا مستقر کند، سوریه بعد از جنگ نیز مقتدرتر از سوریه قبل از جنگ است و با اقتدار در خط اول مقاومت خواهد بود.

 

بروجردی، تمامی موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف را به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ تحمیلی و دیگر شهدای نظام و اسلام دانست.   

 

شایان ذکر است، یادواره 116 شهید شهید نیروی انتظامی شهرستان های شمال و شرق استان اصفهان کاشان، آران و بیدگل، نائین، نطنز، اردستان، خور و بیابانک با حضور فرماندهان انتظامی استان اصفهان و کاشان، مسؤولان شهرستان کاشان و خانواده های شهدای انتظامی استان اصفهان در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد./1307/پ202/ف

ارسال نظرات