۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۴۷۸۴۲
حجت الاسلام بنایی:

فرهنگ با بخشنامه و دستورالعمل اصلاح نمی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با تاکید بر این که اصلاح وضعیت فرهنگی با صدور بخشنامه و دستورالعمل محقق نخواهد شد، گفت: باید در بخش فرهنگ به پیام رهبر معظم انقلاب عمل کرد و در آن با عزمی ملی و مدیریتی جهادی وارد شد.
حجت الاسلام علي بنايي
حجت الاسلام علی بنایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سیاستگذاری را لازمه مقوله فرهنگ عنوان کرد و گفت: در راه ارتقای فرهنگ جامعه باید مسؤولان سیاست گذاری های مخصوص انجام داده و برنامه ریزی خاصی در این جهت داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ادامه داد: فرهنگ را نمی توان دو یا پنج درجه ارتقا داد؛ برای تغییر فرهنگ در جامعه باید تمام دولتمردان و جامعه دست در دست هم فرهنگ را تغییر دهند؛ به طور مثال جامعه دچار رواج دروغگویی شده بنابراین برای حل این مشکل باید همه تلاش کنند تا این فرهنگ زشت را از جامعه بزدایند.
حجت الاسلام بنایی افزود: در همین مقوله دروغ گویی دولت قبلی نقش بسزایی دارد؛ وعده های دروغین به مردم جامعه ما را دچار چنین آسیب و بد اخلاقی کرد که حالا باید برای رفع آن تلاش جدی صورت گیرد.
وی اظهار داشت: پس از انقلاب فکر کردیم که در تمام مسائل آزاد هستیم در صورتی که باید بدانیم نباید در مسائل فرهنگی بی خیال باشیم؛ آثار بی خیالی های صورت گرفته سال ها بعد پیدا می شود و با سرمایه های مادی نیز قابل جبران نیست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم درباره ارتقای سطح فرهنگی کشور ابراز داشت: این مسأله صبر، مدارا و مدیریت می خواهد تا در سطح کلان ارتقای فرهنگ صورت گیرد و حرکت های بخش نامه ای در این مقوله مفید به فایده نخواهد بود.
حجت الاسلام بنایی با اشاره به عنوان سال 93 «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: هر سال رهبر معظم انقلاب نامی را برای سال در نظر می گیرند ولی معمولاً توجه نمی شوند و باز تکرار می کنند بنابراین باید در بخش فرهنگ به پیام رهبر معظم انقلاب عمل کرد و در آن با عزمی ملی و مدیریتی جهادی به همراه دانشگاه و دولت و بازار وارد عرصه شویم.
وی ارائه مسائل کارشناسی را کار حوزه های علمیه دانست و گفت: در اجرای این راهکارها باید دولتمردان و دانشگاهیان وارد شوند و فرهنگ جامعه را از وضعیت نابسامان فعلی رهایی بخشند./836/ت302/ج
ارسال نظرات