۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۴۷۸۵۰
معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور:

مسؤولان خواسته یا ناخواسته از فرهنگ مورد نظر رهبری برداشت اشتباه دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با روشن خواندن مطالبات رهبری در بحث فرهنگ گفت: مسؤولان دولتی خواسته یا ناخواسته از فرهنگ مورد نظر رهبر معظم انقلاب برداشت اشتباه دارند و اگر به محکماتی از فرهنگ اسلامی که می شناسند عمل کنند ارتقای فرهنگی در کشور پیش خواهد آمد.
حجت الاسلام هادي حسين خاني
حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برداشت اشتباه متصدیان فرهنگی را از بحث فرهنگ باعث عدم پیشرفت و وجود کاستی ها در این بخش عنوان کرد و گفت: برداشت متصدیان فرهنگ با برداشت رهبر معظم انقلاب مغایر است.
 
معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با ابراز تأسف از اشتباه بعضی مسؤولان از فهم منویات رهبری در بحث فرهنگ اظهار داشت: این مسؤولان ممکن است خود را در کارهای فرهنگی موفق بدانند لیکن این فعالیت ها مورد نظر مقام معظم رهبری نبوده است.
 
حجت الاسلام حسین خانی منویات رهبری را مورد اشاره قرار و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در موارد متعدد فرهنگ را اخلاقیات، ارزش ها و باورهای اسلامی معرفی کردند در حالی که فعالیت های انجام شده توسط مسؤولان فرهنگی کشور هدف دیگری را دنبال می کند.
 
وی افزود: این اشتباهات در فهم ممکن است خواسته یا ناخواسته باشد ولی نتیجه ای جز انجام کار فرهنگی فراوان بدون توجه به کارهای فرهنگی مطلوب رهبر معظم انقلاب شده است؛ که در نتیجه این فعالیت ها را جزو کارهای فرهنگی نمی دانیم.
 
معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور توضیح داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگ بسیار واضح و مشخص است و نیازی به تبیین ندارد؛ لیکن کسانی که در جامعه تأثیرگذار هستند و در جامعه تریبون را در اختیار دارند می توانند مقاصد رهبری را به مسؤولان فرهنگی بفهمانند.
 
حجت الاسلام حسین خانی تبیین نیازهای فرهنگی واقعی جامعه و مطالبات رهبر معظم انقلاب را وظیفه حوزه دانست و ابراز داشت: حوزه آن طور که باید کار نکرده است ولی این مسأله نافی وظیفه مسؤولان فرهنگی کشور نیست.
 
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در جاهای مختلف از جمله دیدار سال نود با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و سفر به خراسان شمالی به گونه ای فرهنگ را در زندگی مردم تشریح کردند که نیاز به هیچ گونه روشنگری در این زمینه نیست.
 
معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در پایان گفت: حجت بر دولتمردان تمام است آنها خوب محکمات فرهنگی اسلام را می شناسند و درباره متشابهات بحث دارند؛ اگر دولت محکمات فرهنگ اسلامی را در جامعه اجرا کند و با متخلفین برخورد کند دچار ارتقای فرهنگی در ابعاد مختلفی خواهیم شد./836/ت302/ش
ارسال نظرات