۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۴۷۹۲۸
امام جمعه موقت شهرری:

رهبر انقلاب یک تنه در برابر دنیای کفر ایستاده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری گفت: امام راحل اسلام را در عصر مظلومیت احکام اسلام زنده کردند و امروز هم مقام معظم رهبری یک تنه در برابر دنیای کفر ایستاده و با قدرت و صلابت پیش می‌روند.
حجت الاسلام عبدالعلي ابراهيمي ، معاون امور استان هاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

به گزارش خرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری، در این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به تقوا مالک آن شدن است انسان متقی باید درمقابل خواهش‌های نفس خود مبارزه و ایستادگی داشته باشد.

 

وی افزود: امام موسی(ع) می‌فرماید: در مقابل خواهش‌های نفس مبارزه کنید زیرا این یکی از راههای رسیدن به تقوا است.

 

دوستان خوب از عوامل مهم تربیت است

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به مبانی تربیت در صحیفه سجادیه، عنوان کرد: یکی از عوامل مهم تربیت داشتن دوستان خوب و پرهیز از دوستان ناباب است در روایتی از امام صادق(ع) است که در ارتباط با دوست‌یابی فرمودند: دوستی را برای خود انتخاب کنید که بر نماز‌های خود محافظت داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: کسی که به رابطه خود با خدا وفا می‌کند به رابطه خود با دوست نیز وفا خواهد کرد.

 

وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی یکی شاخص‌ها برای انتخاب در سمت‌های مهم باید اقامه نماز اول وقت به جماعت در مسجد باشد.

 

امام جمعه موقت شهرری در خطبه‌های دوم نماز این هفته؛ ضمن دعوت مجدد مردم به تقوای الهی، گفت: تقوا انسان را در رسیدن به الگوهای دینی راهنمایی و دست انسان را گرفته و به نزد اولیای دین می‌برد.

 

در دوران دفاع مقدس آمار شهدای روحانی به تعداد 4360 شهید رسید

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به سالروز حمله هواپیمای عراق به هواپیمای مسافربری نمایندگان و روحانیان عازم به خوزستان عنوان کرد: به مناسبت این حمله امروز را روز روحانیت نام‌گذاری کردند، در دوران دفاع مقدس آمار شهدای روحانی به تعداد 4360 شهید آمار قابل توجهی است که امروز تعدادی از روحانیان جانباز و تعدادی هم پدر چند شهید هستند.

 

وی افزود: روحانیت مانند دانشجویان یا فرهنگیان یک صنف نیست پشتوانه این اشتباه تاریخی که روحانیت را به عنوان صنف در ذهن مردم نهادینه کرده به استکبار، انگلیس برمی‌گردد در حالی که روحانیت با هویت دینی مردم سرو کار دارد و بحث آنها بحث شخص نیست.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به سالروز تحریم تنباکو در 1309 از سوی آیت‌الله میرزای شیرازی بیان داشت: اگر ما امروز را به عنوان سالروز تحریم تنباکو گرامی می‌داریم به این دلیل است که  یک روحانی به تنهایی در برابر استبداد و استکبار ایستاد و آنها را در این جریان شکست داد، امروز عده‌ای در این کشور دنبال این هستند تا این ابهت را بشکنند.

 

امروز مقام معظم رهبری یک تنه در برابر دنیای کفر ایستاده است

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: امام راحل اسلام را در عصر مظلومیت احکام اسلام زنده کردند امروز هم مقام معظم رهبری یک تنه در برابر دنیای کفر ایستاده و با قدرت و صلابت پیش می‌روند.

 

وی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین سنگرهایی که روحانیت در آن بیدار بوده سنگر دفاع از فرهنگ است امروز هم روحانیت باید با چشمانی باز در عرصه سیاست در مقابل دشمن ایستاده باشد.

 

امام جمعه موقت شهرری افزود: این فکر در جامعه که فلان آخوند خوب است به این دلیل که کاری با مسائل سیاسی ندارد و دنبال آب و دانه خود است از ویژگی‌های روحانیت شیعه نیست روحانی واقعی دین را از سیاست جدا نمی‌داند.

 

از این به بعد ما غرب را تحریم خواهیم کرد

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: امروز دشمن با وجود رهبری آگاه و بصیر در کشور ما نتوانسته انقلاب اسلامی را محاسبه کند، مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا اگر هم توافق کند پای آن نمی‌ایستند ایشان جبهه جدیدی پیش روی سیاستمداران ما باز کردند و فرمودند: از این به بعد ما غرب را تحریم خواهیم کرد آنها چگونه می‌خواهند ما را تحریم کنند اگر گاز خود را به اروپا قطع کنیم.

 

وی با اشاره به جنبش انصارالله در یمن که دشمن درجه یک خود را آمریکا می‌داند، عنوان کرد: جبش انصارالله یمن الگوی خود را انقلاب اسلامی قرار داده و با امام و سید حسن نصرالله بیعیت کردند شعیان زیدی یمن مانند جمهوری اسلامی کمیته تشکیل داده و مراکز حساس یمن و پایتخت را تصرف کردند.

 

امروز دشمنان اسلام به تکاپو افتادند که جلوی انقلاب یمن را بگیرند

 

امام جمعه موقت یمن افزود: امروز آمریکا، عربستان، امارات متحده عربی و رییس سازمان ملل همه به تکاپو افتادند که جلوی انقلاب یمن را بگیرند آنها با انتقال سلاح و ایجاد پایگاه‌های تروریستی مانند القاعده در یمن تلاش می‌کنند با راه‌اندازی جنگ طایفه‌ای این کشور را به شش اقلیم تقسیم کنند اما به یاری الهی مردم یمن پیروز خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به روز سه‌شنبه هفته آینده به عنوان سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) به عنوان روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) به عنوان دختر امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی تمام عیار نه تنها برای زنان بلکه برای همه مردان مجاهد و شیردل است.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) زنی است که یک تنه در برابر طاغوت بنی‌امیه ایستاد و با شهامت و شجاعت آنها را رسوا کرد، او زنی بود که با همه حیا و عفت و پاکی در شرایط سخت سبب سربلندی اهل بیت(ع) شد خوب است زنان ما از ایشان الگو بگیرند./807/پ201/ب4

ارسال نظرات