۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۹۳۱
امام جمعه موقت اصفهان:

صبر در برابر تحریم‌ها راه مبارزه با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: قرآن کریم راه مبارزه با مستکبر را در صبر و تقوا بیان می‌کند و می‌فرماید اگر صبر و تقوا داشته باشید بدانید نقشه‌های اینان هیچ ضرری به شما وارد نخواهد کرد.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای به بیان ترجمه آیاتی از قرآن کریم و ارتباط دادن این آیات با موضوع مذاکرات پرداخت.

 

وی افزود: بغض و کینههای آنان از صحبتهایشان آشکار است، بعد از مذاکرات باز صحبت از تحریم مجدد و این که گزینهها همه روی میز است و این که به دلیل تحریمها ایران مجبور شد دوباره بر سر میز بیایید و قرآن کریم میگوید بدانید آن چه که اینان در دلشان مخفی میکنند بزرگتر از آن چه است که بر زبانهایشان جاری میکنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که انسان اگر عقل خود را به کار بیندازد این مسائل را متوجه میشود، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن میفرماید شما به اینها اظهار علاقه میکنید، در حالی که آنان به شما علاقهای ندارد، شما به همه کتاب ایمان آوردهاید و چگونه به آنان اظهار علاقه میکنید.

 

وی ادامه داد: آنها در ظاهر میگویند ما به دنبال نتیجه برد برد هستیم و میخواهیم به نفع ایران و نظام ایران کار بکنیم، اما در پشت سر شما از شدت خشم انگشت خودشان را میگزند و نمیدانند چه بکنند، خداوند در قرآن میفرماید شما به دلیل این خشم و عصبانیتتان بمیرید.

 

راه مبارزه با مستکبر صبر و تقوا است

 

آیت‌الله مهدوی با بیان این که آمریکا و غرب هیچ راه نجات و فراری ندارد و راه نجات شما در مردن و هلاکت‌شان است، ادامه داد: خداوند کاملا به خشم اینان آگاه است، وقتی به شما یک نیکی و پیشرفت علمی و دانشگاهی میرسد، دشمنان ناراحت میشوند و اگر یک بلا و مشکلی بهتان برسد بلافاصله خوشحال میشوند.

 

 

وی افزود: غرب و آمریکا اگر فتنه و زد و خورد و برنامه مسألهداری را در ایران ببینند آن را زودتر علم میکنند، قرآن کریم راه مبارزه با مستکبر را در صبر و تقوا بیان میکند، میگوید اگر صبر و تقوا داشته باشید بدانید نقشههای اینان هیچ ضرری به شما وارد نخواهد کرد البته شرط آن این است که شما صبور باشید و تقوا داشته باشید.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با توصیه به تیم مذاکره‌کننده ابراز کرد: تیم مذاکرهکننده ما که صحبتهای خودشان را آغاز کردند، باید بدانند تا زمانی که در راه خداوند متعال و عزت اسلام و مسلمین و سربلندی ایران اسلامی حرکت میکنند از پشتیبانی مردم برخوردار هستند و نگران برخی از فعالیتهای دشمنان نباشند.

 

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به شدت و با دقت رفتارهای این گروه را میبینند و تا وقتی که صلاح بدانند حمایت میکنند و این مذاکرات را ادامه خواهند داد،‌ و وقتی هم که ایشان صلاح ندانند مذاکرات متوقف خواهد شد.

 

آیت‌الله مهدوی با اظهار تشکر و قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمنماه ادامه داد: این راهپیمایی سبب شادی رهبر معظم انقلاب شد و امیدوارم که حضرت ولیعصر(عج) نیز دعاگوی شما مردم عزیز باشد، امیدوارم دعای ایشان شامل ماها نیز شده باشد.

 

وابسته بودن به نفت ضعف اقتصاد ما

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نامهای را خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی داشتند و آنان را دعوت به فهم دین و تعقل در اسلام دانستند، این نامه ما را به یاد نامه امام خمینی(ره) به گورباچف انداخت، ایشان جوانان غرب را به تفکر و تعقل بیشتر دعوت کردند و لازم است که دولتمردان و رسانهها بر روی این نامه کار بکنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم پرشور آذربایجان، مطالب بسیار مهمی را بیان کردند،‌ گفت: ایشان فرمودند اقتصاد ما از دو موضوع وابسته بودن به نفت و دولتی بودن رنج میبرد، تولید داخلی باید تقویت شود و از نظر کمیت و کیفیت باید در رقابت با اجناس خارجی قرار بگیرد.

 

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به نخریدن اجناس خارجی توصیه کردند، کسانی که دلشان برای ایران اسلامی میسوزد به دنبال اجناس خارجی نباشند و به دولتمردان هم توصیه کردند که در جایی که اجناس داخلی وجود دارد خرید اجناس خارجی را انجام ندهند و همه باید این فرمایش رهبر معظم را با دقت و با جدیت دنبال کنیم امیدواریم که از این مرحله سربلند بیرون بیاییم./914/پ201/ب4

ارسال نظرات