۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۴۷۹۳۷
رییس کمیسیون صنایع و معادن:

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد بیمار کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که در حوزه‌های اقتصادی نیازمند همدلی‌ مشابه دوره دفاع مقدس هستیم، گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد بیمار کشور است.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا رحمانی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری با اشاره به دیدار روز گذشته مردم تبریز با مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها علاقه‌شان به تبریز و آذربایجان را ابراز کرده اند و بر اساس همین علاقه، موضوعات مربوط به این منطقه را با حساسیت ویژه‌ای پیگیری می‌کنند.

 

رحمانی ادامه داد: دیدارهای 29 بهمن مقام معظم رهبری با مردم تبریز، نخستین دیدار مردمی ایشان پس از راهپیمایی 22 بهمن بوده و از این حیث، حاوی بیانات و تاکیدات بسیار مهمی از سوی ایشان است.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی تنها به عهده دولت یا مجلس نیست، تاکید کرد: ثبات در حوزه‌های اقتصادی نیازمند تلاش و همدلی‌ مشابه دوره دفاع مقدس است؛ به این منظور فرهنگ بسیجی باید وارد حوزه‌های اقتصادی شده و عموم جامعه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مصمم کند.

 

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: دولتی‌بودن حوزه اقتصاد و تکیه آن بر منابع نفتی، طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، دو ایراد عمده اقتصاد ماست که رفع آن نیازمند بهره‌مندی از منابع درآمد پایدار، حرکت به طرف قابلیت‌ها و فرصت‌های غیرنفتی است.

 

 

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود جایگاه شهرداری‌ها به‌عنوان یک نهاد تاثیرگذار اجتماعی در تولید ثروت دارند را مورد توجه قرار داد و گفت: تبریز از معدود شهرهای کشور است که با داشتن ظرفیت‌های مختلف صنعتی و علمی و همسایگی با کشورهای متعدد، می‌تواند نقش تعیین‌کننده در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

 

 

وی همسایگی کشورمان با 15 کشور جهان را فرصت ارزشمند در حوزه اقتصاد دانست و یادآور شد: به اذعان مقامات عراقی، جمهوری اسلامی ایران، نقش اصلی در بقای عراق در یک دهه اخیر داشته است؛ اما با این حال، کشورمان در حوزه صادرات به این کشور، توفیق کمتری داشته است؛ به‌طوری که حجم صادرات کشور ترکیه به عراق، چهار برابر صادرات ایران است./935/د101/ب4

ارسال نظرات