۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۴۷۹۷۸
حجت‌الاسلام سالک:

برخی جریانات به دنبال تشکیل مجلسی سازش کار با آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای به دنبال تصاحب مجلس شورای اسلامی برای نفوذ دادن افراد سازش کار با آمریکا در نظام اسلامی هستند.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش فرهنگ، فرصت‌ها و تهدیدها عصر امروز طی اختتامیه دومین دوره آفاق اندیشه از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در مجتمع آموزشی امام علی(ع) قم برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: انقلاب اسلامی با محوریت و معماری حضرت امام خمینی(ره) و بر اساس سیاست‌های فقه آل محمد(ص) شکل گرفت و با دو شعار اساسی «نه شرقی نه غربی» و «جمهوری اسلامی» در جهان معرفی و به دست ما به امانت گذاشته شد.

 
لوازم زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج)

وی در ادامه افزود: وظیفه فعالان فرهنگی این است تا عمر استراتژیک نظام اسلامی را به عنوان یک امانت الهی شناسایی کرده و موضوع آن که علم و قرآن است را در جهت تعالی جامعه قرار دهند.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی امانتی است که در اختیار ما گذاشته شده است، اظهار داشت: امروز ما در میانه دو فجر انقلاب اسلامی و ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) در حال حرکت هستیم؛ در این مسیر باید جایگاهمان را مشخص کرده و برای رسیدن به اردوگاه حضرت مهدی(عج) در راستای تعمیق فهم دینی و سیاسی توأم با بصیرت برنامه ریزی کنیم.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازمه رسیدن به اردوگاه امام زمان(عج) تمرین اعتقادی، فکری و عملیاتی در اردوگاه ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است؛ بنابراین بستر مساجد باید به گونه‌ای طراحی شود تا بتواند برای رسیدن به اردوگاه حضرت مهدی(عج) و ظهور ایشان بستر سازی کند.


وظیفه فعالان فرهنگی نسبت به انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به نقش اساسی کانون‌های فرهنگی و نیز نقش روحانیت در مساجد تصریح کرد: امام جماعت هر مسجد ستون حرکت فرهنگی است؛ روحانیت برای مردم نافع است و نقش اساسی آن در تمام کشورها فیض رساندن به مردم در راستای حرکت به سوی زمینه سازی ظهور است.


وی با بیان این‌که روحانیان الگویی در مباحث معرفتی، عقیدتی و شرعی میان مردم هستند، خاطرنشان کرد: نقش روحانیت که وارث انبیاء و عنصری دینی، سیاسی و بابصیرت هستند، این است که طبقات ظلمت فکری، اخلاقی و عمل را شناسایی کرده و با این ظلمت‌ها مبارزه کنند.


مأموریت علما و جامعه روحانیت در فرهنگ سازی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: روحانیان باید جامعه را به سمت نور هدایت کرده و نسبت به شناساندن غضب، شهوت و علم خوب و بد به خوبی عمل کنند و این از طریق انس عمیق با قرآن و روایات اهل‌بیت معصومین(ع) عملیاتی است تا بتوان جواب شبهات اجتماعی و بدحجابی‌ها و روابط دختر و پسر پاسخ دهند.


وی با بیان این‌که علما میراث انبیاء بوده و باید همان‌گونه که پیامبران عمل می‌کردند، ایفای نقش کنند، گفت: مأموریتی که جامعه روحانیت عهده دار آن است، هدایت جامعه از طبقات ظلمت به سمت و تشویق مردم برای دفاع از دین و مستضعفین برای مقابله با دشمنان و منکرات و جنگ نرم است.


دست کاری اعتقادات اجتماعی به وسیله جنگ نرم

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به ویژگی‌های جنگ نرم در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ به معنای باور و ایمان و عادات مردم در حوزه‌هایی همچون اجتماعی و قانون گرایی است و جنگ نرم اعتقادات جامعه و فرهنگ آنان را دست کاری می‌کند.


وی عنوان کرد: در دو ماهه اخیر، آمریکایی‌ها با پول سنگینی 16 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای را افزایش داده‌اند و به صورت موضوعی و مصداقی علیه نظام اسلامی کار می‌کنند؛ در این شبکه‌ها از برخی عمامه به سرهای لندن نشین نیز برای حجیت بخشیدن به کار خود استفاده می‌کنند.


ویژگی‌های جنگ نرم

وی اظهار داشت: جنگ نرم به دلیل پیچیدگی که دارد، متکی به قدرت نرم است چراکه در پی تغییر قالب‌های ماهوی جامعه است؛ در اینجا وظیفه کانون‌های فرهنگی، پاتک زدن به این تهاجم فرهنگی است.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جنگ نرم به صورت آرام و تدریجی حرکت می‌کند و می‌تواند به راحتی یک خانواده مذهبی را از هم بپاشد، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه جنگ نرم، نماد سازی برای شکست به خودی‌ها و نشان دادن پیروزی‌ها و موفقیت‌های دشمنان است.


وی خاطرنشان کرد: جنگ نرم اگر موفق شود و بتواند خانواده‌ای را از پاشیده و جوانان را دچار شبهات اجتماعی و اعتقادی کند، پایدار و بادوام خواهد شد؛‌ همین وظیفه روحانیان و فعالان فرهنگی را سنگین می‌کند.


حجت‌الاسلام سالک با اشاره به بازخوردهای جنگ نرم عنوان کرد: اخیرا داعشی‌ها فیلمی ساختند که در آن هیچ کشتاری نیست تا با این فیلم به دنیا بفهمانند که ما آدم کش نیستیم اما در مقابل رافضی‌های آدم کش‌ می‌ایستیم.


تهاجم فرهنگی از زمان اصلاح طلبان آغاز شد

وی با بیان این‌که تهاجم فرهنگی از زمان اصلاح طلبان و با صحه گذاشتن داخلی‌ها بر آن به عنوان یک تعامل فرهنگی، وارد جامعه شد، گفت: امروز می‌بینیم که حجت‌الاسلام موسوی لاری، وزیر کشور زمان اصلاحات نسبت به حساسیت‌ها در خصوص حجاب و موسیقی و کنسرت تک خوانی زن، انتقاد می‌کند.


این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمن از طریق اینترنت کنار گوش تمام جوان ایرانی ایستاده است، خاطرنشان کرد: امروز جنگ نرم در بدنه دولت هم نفوذ کرده که نمونه‌ای از آن را می‌توان در صدور مجوز برای کنسرت تک خوانی زن دید.


فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای پیشرو گفت: ملت و جوانان ایران همگی فرصت هستند و باید از مجموعه این فرصت‌ها در مقابله با تهدید‌ها استفاده کرد که از جمله راه‌های آن فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای است.


وی تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد می‌بایست به تعداد افرادی که در مسجد نماز می‌خوانند، هسته فرهنگی خانوادگی، محله‌ای و شهری ایجاد کرده و آن‌ها را در راستای فهم قرآن و عترت و نیز فهم سیاسی توأم با بصیرت تقویت و تغذیه کنند.


به استخدام در آوردن کارگزاران نظام از اهداف دشمن در جنگ نرم است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یکی از اهداف در جنگ نرم، به استخدام در آوردن کارگزاران نظام است، گفت: آقای یونسی حرف‌های سنجیده ای  نمی‌زند؛ اختلاف هویت‌ها خطری برای نظام اسلامی و خواسته آمریکا و اسرائیل است.


وی با بیان این‌که جنگ نرم هیجان ساز، اسطوره ساز و خالق احساسات جدید است و زمینه را برای خلق بحران‌ها بالفعل آماده می‌کند، گفت: شخص آقایی در زمان دولت آقای احمدی نژاد کنسرت‌های موسیقی را به صورت زیر زمینی کار کرد و هشت سال آن‌ها را نگه داشت و به محض روی کار آمدن دولت یازدهم آن‌ها را رو کرد؛ امروز کار به جایی رسیده که بحث مجوز تک خوانی زنان مطرح می‌شود.


حجت‌الاسلام سالک با بیان این‌که جنگ نرم چند وجهی است و از تمام علوم و فنون و شیوه‌ها استفاده می‌کند، گفت: همچنین جنگ نرم آسیب محور است و با شناخت نقاط آسیب اجتماع و نقطه ضعف‌های مسؤولین از آن سوء استفاده می‌کند.


خیز اصلاح طلبان در ایجاد اختلاف میان اصولگرایان و تصاحب مجلس شورای اسلامی

وی با بیان این‌که جنگ نرم تضاد آفرین است و همبستگی اجتماعی و وحدت ملی را تخریب می‌کند، تأکید کرد: اصلاح طلبان تندروی کشور در جلسه‌ای به چند سیاست کلی رسیدند که برخی از آن ایجاد اختلاف میان اصولگرایان و نیز میان مجلس و دولت است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصلاح طلبان به فکر تصاحب مجلس شورای اسلامی و نفوذ در خبرگان در راستای رهبری سازی هستند تا دیگر حرکتی فرهنگی نتواند انجام بگیرد همچنان زمان آقای خاتمی که کل جریان‌های فرهنگی به اختلال خورد.


فعالیت‌های داخلی و خارجی علیه اقتصاد مقاومتی

وی تصریح کرد: دشمن می‌داند که اگر اقتصاد مقاومتی در ایران شکل بگیرد، آمریکا اولین کسی است که ضرر می‌کند؛ از این رو با فعالیت‌هایی داخلی و خارجی جلوی تحقق اقتصاد مقاومتی را می‌گیرد.


نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله فعالیت‌هایی که در راستای جلوگیری از تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، دستور یک وزارت خانه برای خرید فولاد از کشورهای خارجی و نیز واردات گندم برای مقابله با کشاورزی و خودکفایی است.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: کانون‌ها و فعالان فرهنگی باید در خصوص انتخابات‌های پیش رو از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اطلاع رسانی دینی و بصیرت افزایی سیاسی داشته باشند.


حجت‌الاسلام سالک ادامه داد: عده‌ای به دنبال تصاحب مجلس شورای اسلامی برای نفوذ دادن افراد سازش کار با آمریکا هستند اما باید بدانند که ملت ما در راه اسلام سیلی خورده است و به این راحتی در مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آید.


برخی جریانات به دنبال تشکیل مجلسی سازش کار با آمریکا هستند

وی تأکید کرد: جریانات داخلی و خارجی به دنبال تشکیل مجلسی هستند تا با دشمنان خارجی سازش داشته باشد؛ عده‌ای در این راستا با پشتیبانی هایی که از سوی برخی افراد سرشناس در داخل می شوند، در حال تحرک هستند.


رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این کمیسیون در راستای مطالبات رهبری، مقدمات تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر را به پایان رسید؛ همچنین حمایت از تجهیز مساجد طرح پیش روی کمیسیون فرهنگی پس از تصویب بودجه سال 94 است.


30 هزار مسجد در کشور روحانی ندارند

وی با بیان این‌که امروز 30 هزار مسجد در کشور روحانی ندارند، اضافه کرد: در آینده‌ای نه چندان دور 40 هزار مسجد ساخته می‌شود و تمام این مساجد نیازمند روحانی هستند؛ باید برای فعالیت فرهنگی گسترده‌ای در سطح کشور برنامه ریزی کرد.


شایان ذکر است، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همایش نامبرده در محورهای وظیفه فعالان فرهنگی نسبت به انقلاب اسلامی، لوازم زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج)، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو و نقش روحانیت در هدایت جامعه به ایراد سخن پرداخت.


موضوعاتی همچون مشخصه‌های جنگ نرم و راه‌های مقابله با آن، آسیب‌های فرهنگی نهادهای دولتی، علل داخلی و خارجی تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی، انتخابات پیشرو و خطر تصاحب مجلس به دست سازش‌کاران و نیز فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دیگر محورهای سخنان حجت‌الاسلام سالک بود./997/پ200/ش


ارسال نظرات