۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۴۷۹۸۰
امیرآبادی:

در بودجه 94 با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم

خبگزاری رسا ـ عضو کمیسیون اصل 90 مجلس استفاده از دانش ایرانی برای تأمین منابع مالی کشور را ضروری دانست و گفت: کشور در مسائل هسته ای به خوبی رو به جلو حرکت می کرد و در آینده ای نزدیک می توانستیم با صدور این دانش درامدهای بسیار بیشتر از درامد نفت را کسب کنیم امامتأسفانه دشمن نگذاشت که این پیشرفت انجام شود.
احمد امير آبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در همایش مدیران و کار آفرینان نمونه استان قم که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزارشد، با تقدیر از برگزاری این همایش به تبیین ضرورت کارایی و اثر بخشی پروژها و فعالیت ها در کشور پرداخت.

 

وی با اشاره مفهوم کارایی و اثر بخشی گفت: کارایی به مدیریت و اثر بخشی به برنامه ریزی برگشت می کند، از همین رو اثر بخشی به معنای کار درست انجام دادن و کارایی و مدیریت به معنای کار را درست انجام دادن است.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به وجوه گوناگون کارامدی و اثربخشی فعالیت ها افزود: برخی از فعالیت ها افزون بر برنامه ریزی درست، یک مدیر خوب آن را اجرا می کند در این صورت می گوییم که پروژه و فعالیت اثربخش و کارامد است.

 

وی با بیان این که گاهی در کارها اثر بخشی نیست اما کارامدی وجود دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر نماینده ای پیشنهاد ساخت مدرسه ای را بدون برنامه ریزی و بدون نیاز مندی مطرح کند و مدیر اجرایی خوب این کار را انجام دهد گفته می شودکه کار اثر بخشی ندارد اما کارامد است.

 

امیر آبادی ادامه داد: اگر برنامه ریزی صحیح اما مدیر کاربلد نباشد کار اثر بخش بوده اما ناکارامد است، متأسفانه گاهی نیز فعالیت ها و پروژه ها ناکارامد و غیر اثر بخش است، باید ببینیم که فعالیت ها و پروژه های کشور در چه مرحله و حالتی قرار دارد.

 

وی با بیان این که قم در مرحله توسعه و پیشرفت قرار دارد، ابراز داشت: عقب ماندگی های سال های گذشته این شهر مقدس در حال جبران شدن است، اما هنوز با نقطه مطلوب در مسائل فرهنگی، عمرانی و صنعتی فاصله بسیاری داریم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اصلی قم را مسأله اشتغال جوانان دانست و عنوان کرد: متأسفانه امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان بیکار هستند، البته در مسیر اشتغال، خود افراد به ویژه جوانان باید اراده و همت داشته باشند.

 

وی با اشاره به بودجه 94 خاطرنشان کرد: متأسفانه در مسأله بودجه سال 94 به دلیل کم شدن درامدهای کشور با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم و در نقطه مطلوب قرار نداریم، البته نکته خوبی که در این بودجه وجود دارد این است که وابستگی به نفت کاهش پیدا کرده است.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس استفاده از دانش ایرانی برای تأمین منابع مالی کشور را ضروری دانست و گفت: کشور در مسائل هسته ای به خوبی رو به جلو حرکت می کرد و در آینده ای نزدیک می توانستیم با صدور این دانش درامدهای بسیاری را کسب کنیم امامتأسفانه دشمن نگذاشت که این پیشرفت انجام شود./1323/پ202/ج

ارسال نظرات