۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۴۸۰۱۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

سبک زندگی اسلامی موفق‌ترین روش برای دستیابی به سعادت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: قاطعانه می توان گفت که سبک زندگی اسلامی موفق ترین روش و سیره دستیابی به سعادت است اما نکته مهم به کار بستن این دستورالعمل هاو پیاده سازی آنها در زندگی است.
حجت الاسلام صفر قربان پور مدير کل تبليغات اسلامي استان مرکزي

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که انسان موجود برتر در خلقت عالم است، خاطرنشان کرد: همه مخلوقات مادی جهان علیرغم همه پیچیدگی های آفرینش و عظمت ساختاری، ابزار رسیدن انسان به سعادت و هدف نهایی در آفرینش جهان هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا انسان روزی خویش را به اذن و قوت لایزال پروردگارش به دست آورد و بصیر و آگاه زندگی کند و بندگی مخلصانه را انجام دهد.

 

حجت الاسلام قربان پور اظهارکرد: خداوند وسایل کمال هر موجودی را در اختیار او می‌گذارد و اراده حکیمانه او بر این قرار گرفته که موجود تا موجودات به صورت طبیعی و جبری به سوی کمال خویش حرکت کند، در حالی که اراده حکیمانه او در برخی موجودات چون انسان بر این تعلق گرفته که از طریق اختیار و آزادی، کمالاتی را کسب کند.

 

وی افزود: رسیدن به کمال و نزدیک شدن به خداوند بالاترین هدف آفرینش است، چرا که مراد از بندگی رسیدن به اوج کمال و قله سعادت بشری است و انسان کامل کسی است که به جوار و آستان قرب الهی راه یافته و در نتیجه، از رحمت بی‌پایان او بهره‌مند شده است و این بهره‌مندی از رحمت الهی، نتیجه عبودیت و رسیدن به مرتبه کمال انسانی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در رابطه با راه رسیدن به هدف عالی خلقت و آفرینش گفت: همانگونه که خداوند عالم به اسرار آفرینش و بهترین تنظیم کننده و هدایت کننده مسیر در جهت رسیدن به هدف عالی است، همانا او آگاه ترین فرد و عالم ترین کس به راه‌های وصول به اهداف می‌باشد.

 

حجت الاسلام قربان پور تصریح کرد: خداوند متعال از طریق آموزه های مکتبی از طریق انبیای الهی و ائمه هدی بشر را هدایت می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: دین اسلام به عنوان دین جامع بهترین سبک زندگی انسانی را بیان کرده است و هیچ موضوعی نیست که بشر به آن نیازمند باشد و در اسلام دستورالعمل و روشی برای آن وجود نداشته باشد.

 

حجت الاسلام قربان پور در ادامه گفت: قاطعانه می توان گفت که سبک زندگی اسلامی موفق ترین روش و سیره دستیابی به سعادت است اما نکته مهم به کار بستن این دستورالعمل هاو پیاده سازی آنها در زندگی است، یعنی به گفتن و علم و نوشتن و خواندن بدون عمل و رفتار هدف عالی، اجرائی نخواهد شد و مدینه فاضله تحقق پیدا نمی کند بدین لحاظ است که باید سبک و روش را اجرا کرد تا اخلاق انسانی و فضایل عالی مورد نظر را کسب کرد./842/ت303/ب4

ارسال نظرات