۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۴۸۰۳۹
مدیر اداره اوقاف بیرجند:

موقوفه خواری بدترین گناه و آفت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند شناسایی موقوفات، بررسی اهداف و نیات واقف و نیز احیای آن را از مهم‌ترین مسؤولیت‌های کارشناسان اوقاف برشمرد و گفت: موقوفه خواری بدترین گناه و آفت در جامعه اسلامی است.
وقف

حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در موضوع وقف گفت: باید به‌گونه‌ای کار کرد که مردم بتوانند به اوقاف اعتماد کنند و برای اجرای نیت خیرخواهانه خود به این دستگاه اجرایی مراجعه کرده و کارشناسان این سازمان را امین خود بدانند.

 

وی با اشاره به این‌که متأسفانه در دوران قبل از انقلاب اسلامی افراد مزدور و سودجویان بسیاری با تصرف موقوفات ضررهای جبران‌ناپذیری را به این امانات خیرخواهانه وارد کردند، افزود: باید مسؤولان با جدیت تمام در احیا و شناسایی موقوفات ازدست‌رفته کوشا باشند.

 

حجت‌الاسلام خدائی بابیان این‌که واقفان با اهداف مقدسی اقدام به انجام عمل خداپسندانه وقف کرده‌اند، تصریح کرد: اگر موقوفات احیا نشوند دیگر اثری از خود موقوفات باقی نخواهد ماند و برکات آن نیز از بین می‌رود.

 

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه در سال‌های اخیر سازمان اوقاف با جدیت هرچه‌تمام‌تر در صحنه حضور یافته و درصدد احیا و شناسایی بسیاری از موقوفات برآمده است، گفت: سودجویی برخی از افراد در گذشته اعتماد مردم را به اوقاف و عمل نیک وقف کم کرده است و این مهم بر عهده مسؤولان است تا بتوانند اعتماد از دست‌رفته را بازگردانند و مردم را به‌سوی این اقدام خداپسندانه جذب کنند.

 

مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند بابیان این‌که شناسایی موقوفات، بررسی اهداف و نیات واقف و نیز احیای آن از مهم‌ترین مسؤولیت های کارشناسان اوقاف است، گفت: باید به‌گونه‌ای کارکرد که مردم بتوانند به اوقاف اعتماد کرده و برای اجرای نیت خیرخواهانه خود به این دستگاه اجرایی مراجعه و کارشناسان مربوطه را امین خود بدانند.

 

وی بابیان این که بهتر است موقوفات با یک نیت واحد وقف شود، افزود: بهتر است نیت موقوفات به‌صورت عام‌المنفعه باشد تا متولیان بتوانند در موقعیت‌های اضطراری از آن‌ها بهره‌مند شوند.

 

مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند موقوفه خواری را از مال مردم خواری بدتر دانست و گفت: اضافه بر مسؤولان باید مردم با حساسیت بیشتری معاملات روزمره خود را انجام دهند تا خدای ناکرده حق موقوفات ضایع نشود.

 

حجت‌الاسلام خدائی بابیان این‌که موقوفه خواری بدترین گناه در جامعه اسلامی است، یاداور شد: موقوفه خواری گناهی است که عذاب اخروی و دنیوی را برای فرد به دنبال داشته و چنین فردی برکت و رحمت الهی را در زندگی خود از دست می‌دهد.

 

وی با اشاره به این‌که در بقاع متبرکه شهرستان بیرجند ستادهای نوروزی تشکیل‌شده و این ستادها آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند، افزود: با توجه به این‌که در سال جاری ایام سال نو با دهه فاطمیه همزمان شده، برنامه‌های ویژه‌ای در کنار بقاع متبرکه برای مردم در نظر گرفته‌شده است./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات