۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۴۸۰۸۵

کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی در شهرستان آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دابو و دشت سر از برگزاری کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی به میزبانی بخش دابودشت شهرستان آمل در سال آینده خبرداد.
ميرقوام الدين مرعشي

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، امام جمعه دابو و دشت سر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که توجه به فرهنگ باید به عنوان امری اساسی مورد توجه باشد، گفت: در سال آینده برنامه خوبی در راستای ترویج و بزرگداشت مقام میرزا قوام الدین مرعشی در این بخش صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به این که کنگره ملی میرزا قوام الدین مرعشی معروف به میربزرگ در بخش دابودشت برگزار می شود، بیان داشت: ما چنین مرد بزرگی را در این بخش داریم که به فضل الهی کنگره بزرگداشت ایشان را در سال آینده برگزار می کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده، تصریح کرد: این کنگره ملی با همکاری بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء و مدیران شهرستان آمل صورت می گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بسط و گسترش اندیشه های علما و بزرگان در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و بزرگان هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: احیای بزرگان دینی احیای علم، سنت و نماد تشیع است که باید اهتمام و تلاش های ارزنده ای در این راستا وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: تامل در ابعاد شخصیتی بزرگان و عالمان دین و بازخوانی آثار و بررسی احوال نیکوی آنان در جهان امروز برای آشنایی نسل نو وظیفه ای سنگین بر دوش متعهدان و نهادهای فرهنگی است.

 

وی برگزاری کنگره ها و همایش های تکریم از بزرگان را امری ضروری دانست و گفت: دیار مازندران از دیرباز مأوای نیکوی پرورش علما و صلحا بوده که آثار و افکار آنان چونان چلچراغی روشن بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک می درخشد.

 

گفتنی است؛ میرقوام الدین مرعشی معروف به میربزرگ از بزرگان سادت مرعشی و مؤسس دودمان مرعشیان تبرستان بود/1314/ت302/ب1

ارسال نظرات