۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۴۸۰۸۹
مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی:

ساماندهی 200 مبلغه خواهر خراسان شمالی در سامانه جامع اعزام مبلغ

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون حدود 200 مبلغه خواهر در این استان در سامانه سجام(سامانه جامع اعزام مبلغ) نام نویسی کرده و ساماندهی شده اند.
سامانه سجام

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که تاکنون بیش از 550 روحانی مبلغ و مبلغه خواهر این استان در سامانه سجام(سامانه جامع اعزام مبلغ) ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد حدود 200 نفر مبلغه خواهر شامل مبلغان سنتی و حوزوی بوده و مابقی روحانیان برادر هستند.

 

وی اضافه کرد: از تعداد کل روحانیان و مبلغان خواهر و برادر ثبت نام شده در سامانه سجام در استان خراسان شمالی بیش از 140 نفر پس از بررسی و تأیید مدارک و سوابق کد تبلیغی دائم دریافت کرده اند.

 

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا اما از تعداد بیش از 140 روحانی مبلغی که در این استان کد تبلیغی دائم دریافت کرده اند تنها سه نفر آن ها مبلغه خواهر هستند.

 

وی اظهار کرد: ساماندهی مبلغات خواهر در سامانه سجام به هدف تقویت کارکردهای دینی و مذهبی مبلغات سنتی و حوزوی صورت می گیرد و نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با توجه به ضرورت و بررسی نیازهای تبلیغی، بانوان مبلغه را شناسایی و به مراکز مختلف معرفی و اعزام می ‌کند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا ترویج و تعمیق آموزه‌های دینی را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغات دانست و گفت: در این راستا تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در قالب طرح ساماندهی مبلغات، ضمن بررسی سطح علمی آنها، برای این خواهران مبلغه آزمون و دوره های آموزشی برگزار می کند تا در نهایت به آن ها کد دائم تبلیغ داده ‌شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به کارکردهای سامانه سجام، تصریح کرد: سامانه اینترنتی سجام در راستای یکسان سازی اعزام مبلغ در کشور و ساماندهی و تسهیل در اعزام مبلغان در مناسبت های مذهبی، توسط واحد انفورماتیک سازمان تبلیغات اسلامی کشور طراحی و راه اندازی شده و در اجرا با سامانه‌های سماوات و سمتا نقش هم افزایی دارد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که سامانه مزبور در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات و نام نویسی از مبلغان استان های مختلف کشور است، افزود: مبلغان و مبلغات استان خراسان شمالی می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.sajam.ir نسبت به ثبت‌ نام خود در سامانه سجام اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت نام روحانیان مبلغ و مبلغات خواهر در سامانه سجام، این سامانه به آن ها کد تبلیغی موقت می دهد و سپس با فراخوان این افراد و برگزاری آزمون شفاهی و کتبی به کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند، کد تبلیغی دائمی اعطا خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: پس از ثبت نام و ساماندهی روحانیان مبلغ و مبلغات در سامانه سجام، آن ها در مناسبت های مختلف سال بر اساس نیاز مساجد مناطق شهری و روستایی، برای فعالیت تبلیغی اعزام خواهند شد و در این زمینه نیز اولویت اعزام با روحانیان مبلغی است که آمادگی خود را برای خدمت در مناطق محروم اعلام و کد تبلیغی دائم دریافت کرده اند.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در حال حاضر در این استان افزون بر 670 روحانی مبلغ و مبلغه از سوی نهاد تبلیغات اسلامی ساماندهی شده اند که از این تعداد 509 نفر روحانی معمم و 164 نفر نیز مبلغه خواهر هستند. از تعداد کل روحانیان معمم موجود در استان خراسان شمالی 208 روحانی در شهرستان بجنورد، 70 روحانی در اسفراین، 63 روحانی در شیروان، 51 روحانی در مانه و سملقان، 44 روحانی در فاروج، 38 روحانی در سنخواست و جاجرم، 19 روحانی در گرمه و 16 روحانی شیعه نیز در شهرستان راز و جرگلان فعالیت می‌کنند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات