۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۴۸۱۱۱
فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق؛

شهید محلاتی مبین پیوند ناگسستنی امامت و امت بود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) شهید محلاتی را مروج و مبیّن پیوند ناگسستنی امامت و امت دانست و گفت: ولایت‌مداری، روحیه جهادی و انقلابی از ویژگی‌های برجسته شهید محلاتی بود.
حجت الاسلام حسين طيبي فر، فرمانده تيپ امام صادق(ع)

حجت‌الاسلام حسین طیبی فر فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت شهادت شهید محلاتی، به تبیین جایگاه ویژه این شهید در انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و گفت: در سال 1364 هواپیمایی از سوی رژیم بعث عراق سقوط کرد که در آن 34 نفر روحانی و جمعی از قضات و نمایندگان مجلس حضور داشتند؛ به همین سبب این روز را به نام روحانیت و دفاع مقدس نامیدند.


فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) به چهره شاخص شهید محلاتی پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: شهید محلاتی قبل از انقلاب در زندان‌های ستم شاهی و از نخستین افرادی بود که صدای انقلاب را از رادیو اعلام کرد و پایه گذار نمایندگی امام(ره) در سپاه پاسداران بود.


حجت‌الاسلام طیبی فر در ادامه تصریح کرد: ولایت محوری، روحیه جهادی و انقلابی از ویژگی‌های برجسته شهید محلاتی بود، و ایشان مروج و مبیّن پیوند ناگسستنی امامت و امت بود؛ نگاه مدیریت خاص و سعه صدر از دیگر ویژگی های این شهید بزرگوار بود.

 

وی به نقش فعال روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت در جنگ یک نقش کلیدی بود و شاهد این مطلب شهادت پنج هزار نفر از روحانیون در دفاع مقدس بود که نسبت به اقشار شرکت کنند در جبهه آمار بسیار بالایی است.


فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) با اشاره به جایگاه روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: از آن‌جایی که مبانی اعتقادی دینی از سوی روحانیان برای مردم تبیین می‌شد، این قشر خود به جبهه می‌رفت و دیگران را نیز دعوت به جهاد و دفاع از میهن می‌کرد./978/ت302/ف

ارسال نظرات