۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۴۸۱۴۱

همایش ملی مجاهدان تبریز به تعویق افتاد

خبرگزاری رسا ـ شرایط نامساعد جوی، همایش ملی بزرگداشت یکصدمین سال درگذشت ستارخان را به تعویق انداخت.
ستارخان و باقرخان

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی در تبریز و نبود امکان حضور استادان و صاحبان مقالات، برگزاری همایش ملی بزرگداشت یکصدمین سال درگذشت ستارخان به زمان دیگری موکول شد.

 


وی افزود: پیش از این قرار بود این همایش با محوریت مجاهدان تبریز سوم اسفند ماه جاری فردا در تبریز برگزار شود که تاریخ جدید همایش برنامه ریزی و به اطلاع خواهد رسید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته قرار بود این همایش با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور معاون پارلمانی این وزارتخانه برگزار شود.

 

وی با بیان این‌که همایش ملی مجاهدان تبریز به مناسبت یکصدمین سالروز درگذشت شهادت‌گونه‌ این اسطوره غیرت و همیت در تبریز برگزار خواهد شد، گفت: این همایش از سوی  انجمن ایرانی تاریخ(شعبه تبریز) با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، فرمانداری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سازمان منطقه آزاد ارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن ادبی برگزار می شود.

 

صفی پور ادامه داد: این همایش در محورهای جامعه‌‎شناسی قیام مجاهدان تبریز و آذربایجان در عصر مشروطه، پایگاه طبقاتی، خاستگاه اجتماعی و سازمان مجاهدان، نقش باورهای مذهبی در حرکت مجاهدان مقاومت تبریز، رابطه مجاهدان تبریز با دیگر کانون‌های مشروطه‌خواهی ایرانیان، مجاهدان و توده‌های فرودست و تاریخ‌نگاری مشروطه، حادثه پارک اتابک و فرجام مجاهدان آذربایجان برگزار می‌شود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی جنبه بین‌المللی فعالیت مجاهدان مقاومت تبریز (بازتاب آن در مطبوعات، دولت‌ها و محافل خارجی)، مقاومت تبریز و استقلال و تمامیت ارضی ایران، شخصیت، مدیریت نظامی و رهبری ستارخان در مقاومت تبریز و مجاهدان آذربایجان، ستارخان و ادبیات عصر مشروطه را از دیگر محورهای همایش یاد شده برشمرد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات