۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۲۴۸۱۴۹
استاد حوزه و دانشگاه:

گفتمان و ایدئولوژی غرب و اسلام متفاوت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با بیان این‌که امروز دشمن سعی دارد پیامبر اسلام را تئوریسین خشونت معرفی کند، گفت: گفتمان و ایدئولوژی غرب و اسلام تفاوت دارد.
حجت الاسلام نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد و دانشگاه تبریز، امروز در جمع روحانیان و فعالان فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش غرب برای سلطه بر خاورمیانه اظهار داشت: غرب با دومینوی سیاسی، تفکر سلطه بر خاورمیانه را در سر دارد.

 


وی ادامه داد: برهمین اساس به عراق و افغانستان و سوریه و لبنان و... تهاجم نظامی کرد، اما تجمع میلیونی شیعیان در کربلا در روز عاشورا و اربعین، قدرت شیعه را به رخ جهانیان کشاند، از این رو باید با بصیرت و آگاهی نسبت به تحرکات دشمنان اسلام و تشیع با برنامه‌ریزی و آینده نگری حرکت کرد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فعالیت صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان ادامه داد: استفاده از ماهواره شرکت در عملیات علیه نظام اسلامی است، عقبه فکری نوجوانان و جوانان از طریق برنامه های ماهواره ای تغذیه می شود و بسیاری از ما از خاکریز عملیاتی دشمن که برای خود زده بی خبریم.

 


حجت الاسلام نظری با بیان این‌که ما به بیهوشی فرهنگی دچار شده ایم، گفت: حوزه‌های علمیه هم باید روحانی متناسب با مساجد تربیت کند، در هر روستایی که روحانی حضور دارد؛ هم درصد طلاق کم بوده و هم میزان استفاده از ماهواره در سطح پایینی است.

 


وی با بیان این‌که گفتمان و ایدئولوژی غرب و اسلام تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی، وجود را بزرگ تر از ماده می داند اما جهان بینی غرب، مادی است و همه چیز را در این دنیا خلاصه می کند؛ غرب تنها رأی اکثریت را با حقیقت یکی می داند و با این سیاست، پرچم لیبرال دموکراسی را در دنیا تبلیغ می کند.

 


حجت الاسلام نظری ادامه داد: امروز دشمن سعی دارد پیامبر اسلام را تئوریسین خشونت معرفی کند و قرآن را دست داعش داده و با نوشتن نام حضرت محمد(ص) در پرچم داعش، آن را به میدان کشت و کشتار شیعیان و مسلمانان فرستاده است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بازیگران میدان غرب از استراتژیست ها خط می گیرند، افزود: مساجد ما به جایی که آنگونه باید برای حکومت اسلامی عصر ما زینت باشند، نرسیده اند، تنها با اقامه نماز جماعت در مساجد نمی توان دین را حفظ کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات