۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۴۸۱۵۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن:

رهایی از مشکلات جامعه در گرو شناخت ارزش مادران است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات فریدن گفت: اگر ارزش و جایگاه اصلی بانوان شناخته و فهمیده شد، بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه حل خواهد شد.
مادر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام یزدان‌بخش قاسمی رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدن عصر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده فریدن با اشاره به آیه شریفه «انا خلقناکم من ذکر او انثی» گفت: در بین ادیان شرقی و غربی، عرفان‌های نوظهور و تمامی مکتب‌های ایسم را که مطالعه کنیم، هیچ مکتبی به غیر از اسلام به درستی نقش و جایگاه زن نپرداخته است.

 

 

وی با بیان این که هیچ جرم و جنایتی به اندازه غرب در حق خانم‌ها نبوده است، افزود: یکی از ویژگی‌های مشهود اعراب جاهلیت خراب کردن جایگاه زن است.

 

 

رییس اداره تبلیغات فریدن با اشاره به سوره کوثر، خاطرنشان کرد: همیشه بهترین هدیه به بهترین افراد هدیه می‌شود، خداوند کوثر را به بهترین مخلوق خود عطا می‌کند که نشان از ارزش و جایگاه والای زن دارد.

 

 

حجت‌الاسلام قاسمی تأکید کرد: اگر ارزش و جایگاه اصلی بانوان شناخته و فهمیده شد، بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه حل خواهد شد.

 

 

وی زن را دارای جایگاه ارزشمندی دانست و عنوان کرد: اگر خانمی بتواند خوب همسرداری کند، محیط خانه را بهترین مکان امن نگه دارد و نقش خود را به درستی ایفا کند آنگاه جلو بسیاری از معضلات گرفته می‌شود.

 

 

رییس اداره تبلیغات این شهرستان با تأکید بر محبت زن به خانواده و همسر، اضافه کرد: زن باید گوهر ارزش وجودی خود را بشناسد.

 

 

حجت‌الاسلام قاسمی یکی از ارکان اصلی تربیت را نفش مادر و همسر برشمرد و تصریح کرد: آیات و روایات بسیاری به ارزش زن و نقش آن پرداخته است، در دوران مدرسه نیز به دانش‌آموزان آموزش در این زمینه شود و باید به سمت‌وسوی خود سوق داده‌ شوند.

 

 

وی متذکر شد: برخی مشاغل وجود دارد که بین زن و مرد وجود دارد مشترک است و ضرورتی ندارد که بانوان وارد این حیطه شوند چرا که حضور آنان لزوم شرعی ندارد.

 

 

رییس اداره تبلیغات فریدن با بیان این که پیامبر(ص) فرمودند «بهترین تفریح برای زنان بافندگی و خیاطی است»، اظهار داشت: بسیاری از امور از روی چشم و هم‌چشمی صورت می‌گیرد و ماهواره در این بین نقش پررنگی دارد.

 

 

حجت‌الاسلام قاسمی در پایان ابراز کرد: یکی از اهداف اصلی ماهواره‌ها این است که از جایگاه زن سوء استفاده می‌کنند و جامعه را به بدترین مسیر سوق می‌دهند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات