۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۸۱۸۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

تفکر مبتنی بر ولایت و اسلام ولایی موازنه قدرت را در جهان تغییر می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در هندسه جهانی قدرت به برکت دین و ولایت، گفت: انقلاب اسلامی ایران نشان داده است که تفکر و اندیشه مبتنی بر ولایت و اسلام ولایی می‏تواند موازنه قدرت را در جهان تغییر دهد.
حجت الاسلام والمسلمين محمود شکري همايش شهداي روحاني در سمنان همايش شهداي روحاني در سمنان همايش شهداي روحاني در سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام محمود شکری، نماینده ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، در آیین بزرگداشت شهدای روحانی که با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان و جمعی از طلاب خواهر در محل حوزه علمیه عصمتیه این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره چهار هزار و 363 شهید روحانی کشورمان اظهار داشت: بر اساس آمار قشر روحانیت در زمان جنگ تحمیلی بالاترین درصد شهدا را به نسبت جمعیت تقدیم انقلاب میهن اسلامی کرده‌اند.

 

وی با اشاره به وجود صد شهید روحانی در استان سمنان تصریح کرد: امروز باید همگان به ویژه روحانیان در گفتار و کردار و اعمال ادامه دهندگان راه آن ستارگان درخشان عالم علم، عمل، جهاد، ایثار و از خودگذشتگی باشند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه، تکلیف تبلیغ و ترویج دین و بیان ارزش‌های دینی و معارف اسلامی، بدون واهمه در جامعه از وظایف روحانیان و طلاب علوم دینی است، افزود: هر قدمی که در این مسیر برداشته شود اجر و مزدش در نزد خداوند متعال کمتر از شهادت و جانبازی در راه حق نیست.

 

حجت‏الاسلام شکری با اشاره به نقش اولیا و علمای دین در بسترسازی انقلاب‏ها بر ضد حکام جور در طول تاریخ گفت: در انقلاب اسلامی ایران نیز شهید محلاتی و دیگر شهدای روحانی به‌عنوان پیشگامان عرصه جهاد فرهنگی در بسترسازی، شکل‌گیری و سپس پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‏اند.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت در استقرار و استکمال نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: در زمان رسول گرامی اسلام(ص) بسترسازی و پیروزی و استقرار دولت نبوی در مدینه النبی محقق شد؛ اما پس از رحلت پیامبر(ص) که باید مرحله چهارم یعنی استکمال نظام اسلامی با جانشینی بر حق حضرت علی(ع) شکل می‏گرفت با انحرافات پیش آمده، هدف اصلی محقق نشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه در انقلاب ایران با تلاش همه بزرگان، علما به ویژه رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و نائب ایشان امام خامنه‏ای هر چهار مرحله محقق شده است، خاطر‌نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جغرافیای نور مستقر و استکمال آن نیز به درستی شکل گرفته است.

 

حجت‏الاسلام شکری وظیفه طلاب و روحانیان را در عصر حاضر تبیین جایگاه رهبری و ولایت برشمرد و گفت: همانگونه که تبعیت از معصوم(ع) واجب است، تبعیت از نائب امام معصوم نیز واجب است؛ بنابراین یکی از رسالت‏ها و مأموریت‏های اساسی ما تبیین و تحلیل صحیح این مسائل در جامعه است./977/پ202/ب4

ارسال نظرات