۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۴۸۲۳۵
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند:

اقتصاد مقاومتی راه درست مصرف کردن را نشان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند بابیان این‌که درست مصرف کردن از موضوعات مورد توجه حوزه و علما است، گفت: اقتصاد مقاومتی راه درست مصرف کردن را نشان می‌دهد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی اسداللهی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع مبلغان اعزامی به نقاط مختلف و مرحوم خراسان جنوبی بابیان این‌که در اقتصاد مقاومتی باید سیره و روش اهل‌بیت را برای مردم بازگو کنیم تا مردم از طریق دین و آموزه‌های دینی با اقتصاد مقاومتی آشنا شوند، گفت: یک مبلغ تنها نباید به بیان مسائل شرعی اکتفا کند بلکه باید در زمینهٔ اقتصادی مقاومتی که مهم‌ترین خواسته رهبری است دعوت گر مردم بوده و به آن‌ها راهکار ارائه کرده و آن‌ها را تشویق کند.

 

وی افزود: اگر روحانیت و مسؤولان در عمل به اقتصاد مقاومتی با استناد به سیره و روش پیامبر (ص) راه درست مصرف کردن را به مردم آموزش دهند، بهترین نتیجه را خواهد گرفت.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند تجمل‌گرایی را معضل اساسی جامعه دانست و افزود: امروزه خانواده‌ها به دنبال خرید کالاهای لوکس تجملاتی هستند و از ساده زیستی فاصله گرفته‌اند.

 

وی بابیان این‌که امروزه هزینه خانواده‌ها با درآمدشان همخوانی ندارد، ادامه داد: بیشتر خانواده‌ها با قرض گرفتن و دریافت وام وسایل تجملاتی را خریداری می‌کنند که احتیاجی به آن ندارند فقط جنبه ظاهری و خودنمایی دارد.

 

حجت‌الاسلام اسداللهی ادامه داد: تجمل‌گرایی مایه بدبختی جوامع و انسان‌ها می‌شود که هرچه جوامع بیشتر در این آسیب فرو روند به سقوط نزدیک‌تر می‌شوند؛ بنابراین باوجوداین سفارش‌ها وظیفه ما دوری از اسراف و تجمل‌گرایی است.

 

وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی بر حذف هزینه‌های غیرضروری تأکید دارد، گفت:50 درصد هزینه‌های خانوار تجملاتی است و در برخی خانواده‌ها تجمل‌گرایی بلای جان آن‌ها شده است که موجب شده کانون خانواده از هم بپاشد.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند نقش روحانیت را در تبیین اقتصاد مقاومتی مهم و اساسی دانست و ادامه داد: روحانیان با الگو قرار دادن زهد و ساده زیستی در جامعه مردم را تشویق به ساده زیستی کنند.

 

وی، مدیریت جهادی و نظریه مقاومت اقتصادی را از نظریات راهبردی دانست و عمل به این نظریه را از مهم‌ترین وظایف مسؤولان عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام اسداللهی با اشاره به این‌که یکی از موارد بسیار مؤثر در بهبود وضعیت اقتصاد کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی مبارزه با مفاسد اقتصادی است، تصریح کرد: مسؤولان باید در برخورد با مفاسد اقتصادی جدی باشند تمام همت خود را برای ریشه‌کن کردن این مفاسد در جامعه به‌کارگیرند.

 

وی ادامه داد: باید تمام مسؤولان به اقتصاد مقاومتی توجه کرده و در راستای اجرای آن از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

 

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی معنای کار و اقتصاد در جامعه، گفت: افراد با فراگیری علوم و فنون می‌توانند برای خود و افراد دیگر شغل ایجاد کنند نباید قشر جوان منتظر کار اداری باشند بلکه می‌توانند با کارآفرین در زمینهٔ های مختلف هزینه خانواده خود را تأمین کنند.

 

وی افزود: بر اساس سخنان رهبری یکی از مهم‌ترین عوامل مشکلات اقتصادی ما دولتی بودن اقتصاد ماست که این مهم طی اصل 144 توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ‌شده است ولی متأسفانه آن‌گونه که بایدوشاید موردتوجه مسؤولان قرار نگرفته است

 

حجت‌الاسلام اسداللهی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اقتصاد ما نیز وابستگی به نفت است که رهبری بزرگوار بارها فرموده‌اند اقتصاد کشور باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که وابسته به نفت نباشد؛ زیرا نفت محصولی است که دنیا از آن سوءاستفاده سیاسی می‌کند و بر همین اساس اقتصاد ما نباید به نفت وابسته باشد.

 

وی با اشاره به این‌که استفاده از کالاهای داخلی نیازمند فرهنگ‌سازی است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی نباید از وسایل خارجی استفاده کنند و در تحقق اقتصاد مقاومتی مسؤولان باید پیشگام مردم حرکت کنند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات