۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۴۸۲۵۲
در راستای وحدت ملی و انسجام اسلامی؛

همایش «پیوند با رسول مهربانی» در مدینه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ از سوی واحد اهل سنت بعثه‌ مقام معظم رهبری و نیز کاروان‌های اهل سنت استان کردستان و آذربایجان غربی، همایش پیوند با رسول مهربانی در هتل گلدن تولیپ مدینه منوره برگزار شد.
همايش «پيوند با رسول مهرباني» در مدينه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، به همت واحد اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری و نیز کاروان‌های اهل سنت استان کردستان و آذربایجان غربی، همایش پیوند با رسول مهربانی در هتل گلدن تولیپ مدینه منوره برگزار شد.

در این همایش که شمار زیادی از زایران اهل سنت حضور داشتند، ماموستا محمد امین عبدالله زاده باتقدیر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به زایران عمره گزار گفت: توجه به زایران ایرانی با هیچ کدام از کشورها قابل مقایسه نیست و این خدمات مایه سربلندی و عزت ایرانیان است.

وی با اشاره به این که در شرایط کنونی جهان اسلام وضعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ممتاز از سایر کشورهاست، بیان داشت: ایران اسلامی الگوی بسیاری از آزادیخواهان است. ماموستا عبدالله زاده با اشاره به رشادت‌های مردم کردستان در حفاظت از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: در سایه رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس بود که نگذاشتیم یک وجب از خاک ایران به یغما برود.

وی کرد زبانان را مرزبانان غیور کشور دانست و گفت: اکنون نیز اگر کشوری در صدد تجاوز به ایران برآید با پاسخ محکم غیورمردان کرد زبان روبرو خواهد شد و ما نیز برای رسیدن به آرمان‌های ایران اسلامی ایستادگی می‌کنیم. عبدالله زاده گفت: امروز کردزبانان سوری بهترین مدافع آرمان‌های ملت سوریه به شمار می‌روند و امیدواریم در سایه مقاومت آنان امنیت به این کشور نیز بازگردد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری، کارشناس فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز با بیان این که انس با قرآن قلب‌ها را به تسخیر در می‌آورد گفت: مصعب بن عمیر با قرآن توانست مدینه را فتح نماید. ایشان با اشاره به حرکت قرآنی این صحابی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گفت: قرائت زیبا و اخلاق نیکوی مصعب توانست برای مردم مدینه جاذبه ایجاد و آنان را به اسلام فراخواند. حجت الاسلام والمسلمین عسکری افزود: برکت حضور مصعب مردم را شیفته پیامبر نمود به گونه ای که برای ورود آن حضرت لحظه شماری می‌کردند.

وی با اشاره به سایر اقدامات مصعب گفت: پیش از ورود رسول خدا به مدینه 9 مسجد ساخته شد و همه این مساجد کانون پرورش نومسلمانان قرار گرفت. پیامبر اکرم نیز با اخلاق نیکو توانستند دایره امت اسلامی را گسترش دهند و اگر نبود اخلاق والای آن حضرت خیلی‌ها از پذیرش اسلام خودداری می‌کردند. ایشان با اشاره به حدیثی از رسول خدا در مسجد قبا گفت: پیامبر از ما انتظار دارند محبت را در بین جامعه اسلامی گسترش دهیم، توجه به نیازمندان و فقرا را سرلوحه کار خویش قرار داده، با خویشاوندان رابطه نیکو برقرار نماییم و نسبت به اقامه نماز بویژه نماز شب اهتمام ورزیم.

حجت الاسلام والمسلمین حایری زاده از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری نیز با بیان این که انسان نیازمند آرامش، نشاط و عاقبت به خیری است و فرصت حضور در مدینه بهترین زمان برای تأمین این نیازمندی است، گفت: تقوا، عملی که ما را به خدا نزدیک کند، بنابراین تلاش کنید زاد و توشه تقوا سوغات این سفر باشد.

وی با بیان معارف اخلاقی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گفت آن حضرت ما را به خودسازی، جامعه سازی فراخواند و این دو در پرتو اخلاص، محبت، مدارا، گذشت، عدالت و انصاف، تحقق می‌یابد. حجت الاسلام والمسلمین حایری زاده گفت: مسلمان باید بدی را با خوبی پاسخ بگوید و اگر مردم از او دوری گزینند او با محبت به میان آنان برود.

ایشان زایران را به بهره گیری از سیره اخلاقی رسول خدا فراخوانده و گفتند: آن حضرت الگوی حقیقی انسان به شمار می‌رود و در پرتو پیروی از آن حضرت به مقام خلافت الهی نایل می‌شود. حجت الاسلام والمسلمین حایری زاده از زایران خواست تا با مهربانی و صداقت و گذشت و ایثار پیروی خویش از الگوی انسان کامل را به اثبات برسانند.

ماموستا ابن الخیاط نیز در پایان این همایش درباره ارتباط مسلمانان با پیامبر اکرم به زبان کردی در باره مقام شفاعت حضرت رسول با زایران سخن گفت.

گفتنی است در پایان این همایش مدیحه سرایان به زبان کردی اشعاری را در مدح پیامبر اکرم به صورت جمع خوانی قرائت کردند./840/د102/ف

ارسال نظرات