۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۴۸۳۳۵

دوره آموزش تخصصی ائمه جماعت و مبلغات تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی و تخصصی ائمه جماعت مساجد، ادارات و کارخانجات تبریز به همراه بانوان مبلغ فعال در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
روحانيان

عبدالعلی آذری، مسؤول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه این دوره آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: دوره آموزشی و تخصصی ائمه جماعت مساجد، ادارات و کارخانجات تبریز به همراه بانوان مبلغ فعال در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.


وی با بیان این‌که دوره آموزشی با حضور 180 نفر از روحانیان و مبلغات همراه بود، افزود: دوره های تخصصی ویژه ائمه جماعات مدارس، دستگاه‌های دولتی و مبلغات حوزوی و دانشگاهی به مدت دو روز طی 16ساعت در تبریز با ارایه مباحث مختلف تبلیغی، بصیرتی و فقهی برگزار شد.


مسؤول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: دراین دوره آموزشی ائمه جماعات و مبلغات با سر فصل های آموزشی آشنایی با فرق انحرافی و مذاهب فعال در استان و هویت دینی جوانان آشنا شدند که تدریس این مباحث را حجت‌الاسلام باصری و حجت‌الاسلام نظری از اساتید حوزه و دانشگاه بر عهده داشتند.


آذری هدف کلی از برگزاری این دوره ها را توانمند سازی روحانیان و آشنایی با روش های پاسخگویی به شبهات عنوان کرد و افزود: آشنا کردن روحانیان و مبلغات با فرق و جریان های انحرافی در استان و افزایش کارآمدی آنها در مواجهه با بدعت‌ها همراه با تغذیه فکری هدف اصلی ما از برگزاری این دوره آموزش بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ارتقای سطح آگاهی، معرفت و بصیرت مبلغان حوزوی، روحانیان و بانوان مبلغ جزو اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اطلاعات به روز مبلغان دینی لازمه جلب مخاطبان به معارف دینی و معرفتی است.


مسؤول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که در طول سال دوره‌های مختلف آموزشی با موضوعات مختلف برای روحانیان استان اجرایی می شود، گفت: تعدادی از دوره‌های آموزشی به صورت دائمی همواره برای عموم روحانیان استان اجرایی می شود، اما تعدادی از دوره‌ها نیز به صورت تخصصی برای گروه مخاطب خاص برگزار می شود.


آذری با اشاره به این‌که اصول فن بیان، مخاطب‌شناسی، مدیریت زمان، آشنایی با فرق ضاله، عرفان‌های نوظهور، مسائل روز سیاسی، جریان شناسی، جهان اسلام و تشیع و ... از جمله محورهای دوره های آموزشی است، گفت: در مناسبت‌های مذهبی نیز دوره‌هایی ویژه اجرایی می شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات