۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۴۸۴۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خبرداد؛

فعالیت 64 هزار نفر روز مبلغان لرستانی از ابتدای سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان از اعزام مبلغان و حضور 64 هزار نفر روز مبلغ به سراسر این استان در سال ۹۳ خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت مسأله تبلیغ و نقش مؤثر آن در تعالى فرهنگ و اطلاعات اسلامى افراد جامعه بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون مبلغان خواهر و برادر استان 64 هزار نفر روز در مناطق گوناگون حضور داشتند.

در جهت بهره‏‌ورى هر چه بیشتر از طلاب علوم دینى در جهت نشر و گسترش معارف دینى اعزام مبلغ صورت می گیرد.

وی نظم وسازماندهى امور تبلیغى، ارائه خدمات فرهنگى تبلیغى به سراسر کشور و نقاط نیازمند به مبلغ و تبلیغات دینى را از جمله مسائلى بیان کرد که ضرورت اعزام مبلغ را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اهمیت حضور مبلغ در جامعه و بین مردم خاطرنشان کرد: حضور مبلغان می‌تواند فضای معنوی جامعه را تقویت و بسیاری از شبهات دینی را از اذهان جوانان پاک کند.

وی با اشاره به حضور مبلغان در بین نسل جوان و برگزاری گفتمان های دینی تصریح کرد: این گفتمان ها و حضور مبلغان در جامعه پاسخ‌های مناسبی در مقابل تهاجم فرهنگی علیه ایران اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: مبلغان خواهر و برادر به‌ منظور ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، بیان احکام، پاسخ به شبهات و سؤالات دینی جوانان، اقامه نماز جماعت و تبلیغ چهره به چهره اعزام می شوند.

وی افزود: اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی به خانواده‌ها و نسل جوان در مناسبت‌های گوناگون از دیگر اهداف اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان است.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به سایر فعالیت های مبلغان اعزامی عنوان داشت: نظارت و هدایت برعزاداری‌ها، پرهیز ازخرافات، تبیین مباحث امر به معروف و نهی از منکر، مباحث جمعیتی، اقتصاد مقاومتی از جمله فعالیت های آنان است.

وی تبیین نشانه‌های ظهور، تشکیل حلقه‌های معرفت و تبلیغ چهره به چهره را از دیگر اقدامات مبلغان در مناطق تبلیغی بیان کرد./9459/ت303/ب2

ارسال نظرات