۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۴۸۴۳۱

برگزاری مسابقات قرآنی در مدارس علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسابقات قرآنی مدارس علمیه خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار می‌شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مسابقات قرآنی مدارس علمیه خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار می‌شود.

 

این مسابقات در رشته‌های حفظ، تفسیر، ترتیل، قرائت، مفاهیم و سایر رشته‌های مرتبط بوده و افراد منتخب در این مسابقات، در مسابقات سراسری قرآن حوزه‌های علمیه کشور حضور پیدا خواهند کرد.

 

همچنین هدف از برگزاری این مسابقات در مدارس علمیه تقویت بنیه دینی و گسترش فرهنگ انس با قرآن در میان طلاب و بالا بردن سواد قرآنی طلاب مدارس علمیه و واردکردن قرآن به‌صورت کاربردی در متن زندگی طلاب است.

 

اضافه بر این، انس همیشگی طلاب با قرآن موجب می‌شود طلاب به‌عنوان مبلغان فرهنگ قرآنی در ترویج مناسب و سریع این فرهنگ به اعضای جامعه موفق بوده و بتوانند به نیازها روز و شبهات و مشکلات فرهنگی با توجه به متن قرآن پاسخ داده و راهکار درست برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی را با توجه به آیات قرآن تشخصی دهند.

 

همچنین شناسایی طلاب مستعد و برنامه‌ریزی مناسب برای تقویت استعدادهای قرآنی این طلاب یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقات است.

 

این گزارش حاکیست این مسابقات در دو بخش کتبی و شاهی در برخی از رشته‌ها برگزار خواهد شد.

 

همچنین طلاب علاقه‌مند برای نحوه اطلاع از این مسابقات می‌توانند به سایت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و دفتر مدارس خود مراجعه کنند.

 

لازم به ذکر است مسابقات سراسری قرآن علمیه کشور به‌صورت استانی در هفت اسفندماه برگزار خواهد شد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات