۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۴۸۴۴۸
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

یادواره شهدای شهرستان بابل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل از برگزاری یادواره شهدای این شهرستان با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی خبر داد.
آيت الله خاتمي

حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با اعلام برگزاری یادواره بزرگ شهدای این شهرستان گفت: بابل با تقدیم هزار و 740 شهید بیشترین تعدا شهدا را در مازندران دارا است.

 

وی افزود: در تجلیل و نکوداشت مقام شامخ شهدا، یادواره شهدای شهرستان بابل پنج شنبه هفتم اسفند ساعت هشت صبح در مصلای بزرگ جمعه بابل با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی برگزار می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان این که شهدا و ایثارگران عزت و افتخار جامعه ما محسوب می شوند، اذعان کرد: آن‌چه که امروز از آن برخورداریم مرهون خون شهدا است و این مراسم در راستای حق شناسی و قدردانی از این شخصیت های بزرگ است.

 

وی نیاز جمعه امروز به فرهنگ شهادت و ادامه راه شهدا را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: از جمله کسانی که در قیامت برای شفاعت به آن‌ها پناه می‌بریم شهدا هستند و در دنیا نیز با شفاعت از این بزرگواران می‌توانیم به دردهای مختلف اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد مرحم بگذاریم.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که دشمنان در صدد فاصله انداختن بیان جوانان نسل امروز با افتخارات بزرگ ملت رد ایام دفاع مقدس هستند، ادامه داد: این مجالس فاصله ما با شهدا را کم می کند و با شستن غبار غفلت زمینه توجه را به آرمان های انقلاب و نظام اسلامی فراهم می کند.

 

وی افزود: در دهه اول انقلاب با شهدا مجاور و همسایه بودیم و در دهه دوم و سوم با شهدا بسیار فاصله گرفتیم که برگزاری چنین مراسمی می تواند این فاصله‌ها را کم کند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: این یادواره با هدف نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه برگزار شد تا غبار فراموشی بر چهره جامعه ننشیند و یادگاران جبهه و جنگ به فراموشی سپرده نشوند.

 

وی با اشاره به این که زنده نگه داشتن یاد شهدا یک تکلیف است، اذعان داشت: این شهدا سزاوار تکریم ویژه هستند، هنوز ظرفیت‌های بیشتری در مازندران وجود دارد که باید به آن توجه شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات