۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۴۸۴۶۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی نور:

حضرت زینب الگویی از تعالی معنوی و کمالات نفسانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نور به شخصیت و فضیلت حضرت زینب(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت زینب(س) الگویی از تعالی معنوی و کمالات نفسانی در جنبه های علمی، اخلاقی و تربیتی بودند.
ميلاد حضرت زينب سلام الله عليها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام علی آزادیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور، امروز در جمع خبرنگاران با گرامی داشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س) آموزگار حیا و پاکدامنی بوده که ایشان را هاله ای از اوصاف نیک و برتر احاطه کرده است.

 

وی با بیان این که صبر حضرت زینب(س) زبانزد دوست و دشمن است، بیان داشت: این بانوی بزرگوار از صبر بسیاری برخوردار بود که سیره ایشان باید الگویی برای همگان باشد.

 

حجت الاسلام آزادیان افزود: وفای حضرت زینب(ص) بر کسی پوشیده نیست و این بانوی بزرگوار بود که با تحمل رنج آورترین حادثه‏ ها و دادن جوانان خویش وفای خود را به برادر و امام ثابت کرده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با بیان این که دانش و بصیرت این بانوی گرانقدر برای همگان مشهود است، تصریح کرد: با بصیرت و خطبه ها و پیام های حضرت زینب(س) بود که انقلاب کربلا تا درون کاخ یزید در شام پیش رفت و یزید و ابن زیاد را به زانو درآورد.

 

وی ادامه داد: تدبیر این بانوی گرانقدر بود که کاروان اسرا را با سربلندی به مدینه رساند و در دوران اسارت عزت و سربلندی ، عبادت و عرفان ، حیا و عفت و پاکدامنی و نجابت را به نمایش گذاشت و به حق که حضرت زینب(س) زینت پدرش امام علی(ع) است.

 

حجت الاسلام آزادیان به شخصیت و فضیلت حضرت زینب(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت زینب(س) الگویی از تعالی معنوی و کمالات نفسانی در جنبه های علمی، اخلاقی و تربیتی بودند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور، خاطرنشان کرد: نتیجه شخصیت و فضیلت حضرت زینب(س) در علم و تقوی ، معاشرت و بردباری ، صبر و حماسه ، محبت و عشق و دل دادگی و احساس تکلیف بروز کرده است.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) در حادثه روز عاشورا به عنوان یار و یاور برادر بزرگوارش حضرت امام حسین(ع) شرکت داشت و در آن مبارزه خونین نقش تاریخی خود را با صبر و بردباری و پرستاری ادامه داد و هرگز از دشمن اموی و منحرفان خوف و هراسی نداشته است.

 

حجت الاسلام آزادیان، تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) با قدرت و تسلط بی نظیر به مبانی دینی و قرآنی به دفاع از دین مبین اسلام پرداخته که همگان باید سیره نورانی این بانوی گرانقدر را در همه ابعاد به عنوان الگویی ارزنده و والا برای خود قرار دهند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات