۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۴۸۴۷۱
لاله افتخاری:

تفکر غربی جامعه زنان را تأثیرگذار و تاریخ‌ساز نمی‌داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی شخصیت حضرت زینب(س) را الگوی مردان و زنان جامعه اسلامی دانست و گفت: کشورهای غیر اسلامی هنوز در مورد جایگاه زنان جامعه خود به واقع نگری نرسیده اند؛ آنها زن را به عنوان شخصی تأثیرگذار و تاریخ ساز در جامعه به حساب نمی آورند و در حال حاضر که بهترین دوران را برای زنان غرب متصور هستند از آنها استفاده ابزاری می کنند.
لاله افتخاري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي
لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا شخصیت حضرت زینب(س) را از لحاظ جایگاه علمی و عملی ستود و گفت: ایشان علاوه بر جایگاه علمی خود در شجاعت، مدیریت بحران، اقدام به موقع، ایثار و فداکاری نمونه یک زن مسلمان کامل بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شخصیت کامل حضرت زینب متأثر از مادر بزرگوارشان بود که می تواند نقش مادر در زندگی فرزندان را به صورت واضح مشخص می دارد.
افتخاری افزود: کشورهای غیر اسلامی از جایگاه تفریط به جایگاه افراط تغییر موضع داده اند؛ اما هنوز در مورد شخصیت و جایگاه زنان جامعه خود به واقع نگری نرسیده اند؛ آنها زن را به عنوان شخصی تأثیرگذار و تاریخ ساز در جامعه به حساب نمی آورند و در حال حاضر که بهترین دوران را برای زنان غرب متصور هستند از آنها استفاده ابزاری می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که جامعه اسلامی نقش سوم زنان که همانا حل مشکلات جامعه است می شناسد در سال های آینده زنان بیشتر به این وظیفه خطیر خود توجه کنند و توانایی های پنجاه درصد از جمعیت اجتماع از دست نرود.
نماینده مجلس شورای اسلامی حضرت زینب(س) را نه تنها الگوی بانوان که الگوی آقایان نیز دانست و اظهار داشت: در شرایطی که سخت ترین شرایط پیش آمده توسط حضرت زینب(س) تحمل شد و مسیر انحرافی تعیین شده از طرف دشمن به مسیر مطلوب اهل بیت بازگشت، مردان نیز می توانند از این حرکت درس بگیرند.
افتخاری ادامه داد: مرد و زن مسلمان باید بدانند که وقتی قصد استفاده از ما به عنوان درس عبرت دیگران است ما با سیاست و درایت زینبی می توانیم خود را به عنوان الگوی جهانیان تبدیل کنیم.  
وی در پایان از تمام زنان مسلمان خواست تا قابلیت ها و ارزش های خود را بشناسند و گفت: زنان مسلمان به این نکته توجه داشته باشند که زن مسلمان می تواند چنان جایگاهی داشته باشد که امام زمانش از او بخواهد که او را در نماز شب دعا کند./836/ت302/س
ارسال نظرات