۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۴۸۴۷۳
استاد فلسفه و حکمت اسلامی:

تلاش، توکل و توسل سه ضلع مثلث خوشبختی است

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه و حکمت اسلامی در نشستی با عنوان بایسته های حضور زنان مسلمان در جامعه امروز، گفت: تلاش، توکل و توسل سه ضلع مثلث خوشبختی است.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نیلچی زاده استاد فلسفه و حکمت اسلامی در نشستی با عنوان «بایسته های حضور زنان مسلمان در جامعه امروز» که دوشنبه چهارم اسفند در سالن کوثر دانشکده خبر خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: انسان هایی که بر اساس دانایی محوری فعالیت نمی کنند در زندگی دچار افراط و تفریط هستند.

 

وی با بیان مهم ترین نقطه کلیدی بحث حضور زنان در اجتماع افزود: مهم ترین بحث حضور زنان خودباوری زنان است و اینکه زنان چقدر خودشان را قبول دارند و خود باوری نقطه کلیدی حضور زنان در اجتماع است.

 

استاد فلسفه و حکمت اسلامی با اشاره به عناصر اصلی خودباوری اظهار کرد: رقابت خواهی مردانه، بیش باری مسؤولیت زنانه، ضعف خود باوری زنانه و ضعف خود باوری زنانه از جمله این نقاط ضعف است.

 

نیلچی زاده زنان را ملکه زندگی خود نامید و خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های زنان این است که ذات حسادت دارند و ممکن است انواع رفتارهای غلط را را واسطه این حس رقابت داشته باشند.

 

وی با اشاره به نقش زنان در دنیای شبه مدرن امروز گفت: به زنان القا می شود که آنها باید در زندگی اجتماعی، دوست اجتماعی در فضای مجازی داشته باشند، اما این در موقعیت های مختلف و فرهنگ های دیگر قابل قبول نیست و دنیای مدرن این را طور دیگری طرح می کند و سبب سقوط ارزش زن می شود.

 

رضایت مهم ترین عامل در زندگی است

 

استاد فلسفه و حکمت اسلامی با اشاره به تفاوت خوشبختی و احساس خوشبختی گفت: رضایت مهم ترین عامل در زندگی است و انسانی که احساس خوشبختی می کند، قدرت بدی را در خود می شکنند و آن را گسترش نمی دهد.

 

نیلچی زاده گفت: انسان ها دو مدل خوب هستند یکی ساده لوح است و دیگری ساده دل است ساده دل می فهمد و جواب نمی دهد و ساده لوح نمی فهمد و نمی تواند جواب دهد.

 

وی با اشاره به نظریه یکی از اندیشمندان غربی گفت: آدمی گرگ آدمی است، دنیای امروز می گوید اگر گرگ نخوری می خورند و اگر تو ساده باشی جا می ماند اگر کسی حق تو را خورد باید جلوی او ایستادگی کرد.

 

استاد فلسفه و حکمت اسلامی اظهار کرد: اگر کسی بین خوب و بد یکی را انتخاب کند، مسلما خوب را انتخاب کند و انتظار می رود فرد عاقل خوب را انتخاب کند و اگر بد را انتخاب کند گزینه بد است.

 

نیلچی زاه با اشاره به سبک زندگی مدرن در جامعه امروز، عنوان کرد: حرف دنیای امروز این است که هر چه بد است بهتر است و اگر انتخاب نکنید از زندگی عقب و این ها پیام های پنهان زندگی سبک زندگی است و بد را بهتر می داند.

 

دنیای مدرن از زندگی مفهوم وارونه انگاری دارد

 

وی دنیای مدرن امروز را دنیای شتر، گاو پلنگ نامید و گفت: دنیای مدرن از زندگی مفهوم وارونه انگاری دارد و فرد در انتخاب های خود دچار تردید می شود و مدام آن ها را تکرار می کند.

 

استاد فلسفه و حکمت اسلامی گفت: آدم عاقل بین خوب و بد، خوب را انتخاب می کند، اما دنیای مدرن می گوید اگر بد را انتخاب نکنید عقب می مانید.

 

نیلچی زاه ذات خوشبختی را در تلاش حداکثری دانست و افزود: برای انسان چیزی جز تلاش گری مهم نیست و ممکن است آدم های تنبل موفق باشند و یک دوره در اوج باشند، اما در نهایت با سر به زمین می خورند، اما انسان خوشبخت تلاش گر است و مایوس نمی شود، بلکه تلاش می کند و دچار ناهنجاری نمی شود.

 

وی عنصر دیگر خوشبختی را خدا باوری دانست و بیان کرد: آدم خوشبخت کسی است که اگر خدا را باور کند و جز خوبی نمی کند و به خدا توکل می کند.

 

استاد فلسفه و حکمت اسلامی با بیان اینکه زنان باید اول موانع را بشناسند، گفت: زن ها باید منابع حقیقی را بشناسند، برخی زن ها خود باوری ناب ندارند، دو نوع خودباوری ناب و کاذب داریم، خودباوری کاذب مثل کارهای بزهکاران اجتماعی است که توسل به اعمال زشت دارند و خدا را باور ندارند.

 

انسان هایی که معاد را قبول دارند کار خطا انجام نمی دهند

 

نیلچی زاده افزود: افراد بزهکار توسل به پول دارند و توسل آن ها طناب های پوسیده است و دچار اشتباه می شوند، آدم هایی که خدا را قبول دارند معاد و قیامت را قبول دارند کار خطا نمی کنند.

 

وی با اشاره خود باوری کاذب و سوء استفاده از هویت جنسی زنانه افزود: دنیای امروز حراجی هویت زنانه است و در دنیا قویترین جاسوس ها زنان بوده اند، چرا که این زنان ها از جلوه گری و جذابیت کم نخواهند گذاشت و استفاده پست و پلید در اهداف آفرینش می کنند.

 

استاد فلسفه و حکمت اسلامی مهم ترین عنصر برای حضور اجتماعی زنان را حضور انسانی آن ها دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از زنانگی باید به زیر ساختی برای توانایی های هوشمند و عفیفانه باشد و زیرساخت خود باوری ناب و ارشمند است و آدم های ارزشمند عزت نفس دارند.

 

نیلچی زاده در پایان صحبت های خود حجاب زنان را خود زیبایی دانست و اظهار کرد: کسی که حجاب را ذات زیبایی می داند آن را انتخاب می کند، اما اگر کسی حجاب را زشت بداند ذات آن را زیبا نمی داند و حجاب را به اسم زیبایی ذبح می کند./818/پ201/ب4

ارسال نظرات