۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۴۸۴۷۶
آیت الله شبستری:

اقتصاد مقاومتی با شعار دادن محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دولت وعده های زیادی درباره اشتغال جوانان و عملی ساختن اقتصاد مقاومتی داده که باید به مرحله عمل برسد.
آيت الله مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مسؤولان نظام مهندسی استان به مناسبت روز نظام مهندسی، اظهار داشت: یکی از ویژگی های دین مبین اسلام جامعیت آن است و این دین در تمامی شئون مادی و معنوی دارای رهنمود های دقیقی است حتی در ساختن مسکن و ساختمان ها رهنمودهایی از قبیل لزوم استحکام ساختمان ها دارد که در ساخت و ساز ها باید رعایت شود.

 

وی با بیان این‌که در قرآن کریم آیات فراوانی در خصوص میزان نازل شده است که نشان دهنده اهمیت این موضوع است، خاطرنشان کرد: نظام مهندسی یک رشته مقدسی است و باید تمامی قوانین و اصول مهندسی در آن مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر برای استحکام ساختمان نواقص و خلأ قانونی یا مقرراتی نیاز است باید با مجلس و ادارات مربوطه رایزنی شود تا مشکل حل شود چرا که حفظ جان مردم واجب و ضروری است.

 

وی ادامه داد: در شهرهای زلزله زده ای که بنده به بازدید برخی از آن ها رفته ام نوعا ساختمان هایی که طبق اصول مهندسی ساخته شده بود یا آسیب ندیده بودند یا کم تر آسیب دیده بودند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی اشاره کرد و افزود: آن عالم جزء مفاخر اسلامی بود و در رشته های مختلف جزء صاحب نظران آن رشته بود و ما یاد و خدمات آن دانشمند برجسته را گرامی می داریم.

 

آیت الله شبتری یادآور شد: خواجه نصیر الدین طوسی در رشته های  مهندسی، ریاضی، نجوم از تبحر ویژه ای برخوردار بود و جزو مفاخر مهندسی شمرده می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ایشان همواره می فرمایند؛ ما می توانیم و این یک حقیقت است و در تمامی زمینه ها باید به اوج قله های علمی و فناوری دست یابیم.

 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها به آن امر می کنند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و با تکرار زبانی صرف این مهم عملی نمی شود و امیدواریم مود توجه ویژه و اکید مسؤولان به ویژه دولت قرار گیرد.

 

آیت الله مجتهد شبستری در پایان افزود: دولت وعده های زیادی در خصوص اشتغال جوانان و عملی ساختن اقتصاد مقاومتی داده است و امیدواریم که با جدیت این وعده ها را دنبال کرده و موفق شود، چرا که شعار کافی نبوده و باید به مرحله عمل برسد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات