۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۴۸۵۲۳
امام جمعه سپیدان:

واردات بی رویه مانع اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سپیدان با اشاره به این که مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان محقق نشده است، گفت: نمی شود نمره قابل قبولی را برای مجلس و دولت در نظر گرفت چون بیشتر شعار گرایی کردند تا این که اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام سید عبدالرحمان موسوی انور امام جمعه سپیدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، گفت: مردم چیزی را که از طریق رسانه ها می بینند و می شنوند نمی توانند اسم آن را اقتصاد مقاومتی در حوزه عمل بگذارند، در برخی از موارد مسوولان عکس آن را انجام داده اند مثلا در بحث واردات یکی از بخش های اقتصاد مقاومتی آن است که تولید و بهره برداری بالا برود اما متاسفانه این واردات بی رویه ای که انجام می شود مانع اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی می شود.

 

وی در ادامه افزود: این بودجه ای که دولت ارائه داده است به مجلس برای سال نود و چهار از دل این بودجه، اقتصاد مقاومتی ایجاد نمی شود.

 

حجت الاسلام موسوی انور بیان کرد: اگر ما بخواهیم اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم باید زیرساخت ها را هم در عرصه تولید و هم در عرصه اعتبارات تسریع کنیم.

 

وی با بیان این که نهادهای دیگری در عرصه اقتصاد مقاومتی تلاش های فراوانی انجام داده اند بیان کرد: نهادهای سپاه پاسداران، بسیج و کمیته امداد امام خمینی اقدامات فوق العاده ای را در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام داده اند.

 

امام جمعه سپیدان خاطرنشان کرد: یکی از عوامل عدم تحقق اقتصاد مقاومتی این است که مسوولان ما اصلا این اقتصاد مقاومتی را باور ندارند و یک بخشی از مبانی اقتصاد مقاومتی برمی گردد به آن مبانی اقتصادی که ما باید وابستگی را به خارج از مرزهای خغرافیایی محدود کنیم.

 

وی ابراز کرد: بعضی از مسوولان ما می خواهند این اقتصاد را گره بزنند به اقتصاد خارج از مرزها که بحث جهانی سازی را مطرح می کنند، اگر ما بخواهیم رشد اقتصادی داشته باشیم باید ما هم وارد این معرکه شویم در حالی که اقتصادی که مد نظر مقام معظم رهبری است این اقتصاد وابسته نیست.

 

حجت الاسلام موسوی انور بیان کرد: ما باید تکیه به منابع داخلی کنیم و باید اقتصاد مقاومتی از دل مردم بیرون بیاید اگر بنا باشد که اقتصاد ایران بر اساس توانمندی های خارجی باشد دیگر اقتصاد مقاومتی  نیست.

 

وی بیان کرد: یکی از موانع اصلی اقتصاد مقاومتی این دیدگاه‌هایی است که متاسفانه در بین بعضی از مسوولان اقتصادی وجود دارد، و موانع دوم اقتصاد مقاومتی همکاری نکردن بانک ها با دولت است.

 

امام جمعه سپیدان در پایان با بیان این که مردم در عرصه اقتصادی جلوتر از دولت حرکت می کند، گفت: کمیته امداد امام خمینی در زمینه اقتصادی بسیار فعال بوده است و تلاش های فراوانی را در عرصه اقتصاد مقاومتی صورت داده است از این رو باید دیدگاه بعضی از مسوولان نسبت به اقتصاد مقاومتی تغییر پیدا کند تا بتوانیم در عرصه اقتصاد موفق باشیم./839/ت302/ب4

ارسال نظرات