۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۴۸۵۷۶
رییس سابق سازمان انرژی اتمی:

علت گرایش برخی افراد به غرب تفکر لیبرالی آنها است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق سازمان انرژی اتمی، گفت: طیفی از سیاسیون با تفکر لیبرالی به سمت غرب تمایل دارند در حالی‌که دانشمندان هسته‌ای ما در دوران دفاع مقدس با وجود تحریم‌ها درس خوانده و رشد کردند این به باور ملت ما برمی‌گردد ما باید خود باوری را در کشور تقویت کنیم.
عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی عصرامروز در میزگرد هسته‌ای باعنوان "تجربه تلخ اعتماد" که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در زمان دولت خاتمی اگر فعالیت‌ راهبردی صورت می‌گرفت بسیاری از اطلاعات مربوط به فعالیت‌ هسته‌ای افشا نمی‌شد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در مقابل زیاده‌گویی‌های طرف مقابل تیم مذاکره‌کننده فرمودند: با این زیاده‌گویی‌ها مگر می‌شود ملتی را از خواسته خود محروم کرد ملتی را که زنده، اهل منطق، تعامل و دفاع است.

 

رییس سابق سازمان انرژی اتمی، عنوان کرد: 6 ماه بعد از آمدن دولت نهم به صورت اجرایی تعلیق‌ها برداشته شد با حمایت و مشاوره حقوقی، ساخت راکتورها آغاز شد همه اشکالات را آمریکا ایجاد کرده چرا ما بر سر خودی می‌زنیم ما با دولت نهم و دهم هیچ اختلاف هسته‌ای نداشتیم.

 

عباسی گفت: استفاده از انرژی هسته‌ای در صنعت، کشاورزی و پزشکی برای بالا بردن رفاه مردم است، اما امروز ما با تفکری روبرو شدیم که پذیرفته آمریکا قدرت جهانی است، در حالی که جمهوری اسلامی در سال 57 و دوران دفاع مقدس با همت این مردم دنیا را شکست داده و در عین حال در زمینه‌ علمی پیشرفت کرد.

 

وی افزود: طیفی از سیاسیون با تفکر لیبرالی به سمت غرب تمایل دارند در حالی‌که دانشمندان هسته‌ای ما در دوران دفاع مقدس با وجود تحریم‌ها درس خوانده و رشد کردند  این به باور ملت ما برمی‌گردد ما باید خود باوری را در کشور تقویت کنیم.

 

رییس سابق سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: در مذاکرات ادراک طرف مقابل از ما بسیار مهم است انقلاب ما به تجهیزات نبود بلکه به ایمان و باور مردم بود، پذیرش شمشیر بالای سر خطرناک است در توافق و گفتگوها شمشیر غرب را بر بالای سر خود نگیرند.

 

عباسی بیان داشت: راهبرد آمریکا تحریم‌محور است در راهبرد جدیدشان برای 30 یا 50 سال آینده برنامه‌ریزی کرده اند باید تیم مذاکره‌کننده یک مقدار حرف بزرگان کشور را گوش کنند اگر چه ظرفیت کامل گوش کردن را ندارند اما بدانند آنان با درایت و تدبیر بعد از مشورت با متخصصان امر مسائل را اعلام می‌کنند.

 

وی افزود: ما باید توجه کنیم که این صحبت‌ها عقبه اعتقادی و انقلابی دارد دفاع از حقوق و منافع مردم فرصت است تهدید نیست کسی به اسم تنش‌زدایی مذاکره نکند باید تهدید زدایی کند ما باید سپاه و نیروهای مسلح خود را تقویت کنیم.

 

رییس سابق سازمان انرژیی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: در صنعت هسته ای پتانسیلی وجود دارد که باید به خدمت جامعه بیاید اما دشمن می‌خواهد با فرصت سوزی اساتید و دانشجویان ما را خسته کنند، ما باید شرایط علمی کشور را برای استعدادهای درخشان ایرانی‌ها فراهم کنیم تا بتوانیم استثمار را رفع کرده و فکر و اندیشه خود را به اثبات برسانیم./807/پ202/ش

 

ارسال نظرات