۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۴۸۵۹۴
امام جمعه آمل:

حضرت زینب بهترین الگوی صبر و مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که حضرت زینب(س) با صبر و استقامت ارزنده خود به عنوان الگویی ارزشمند است، بیان داشت: حضرت زینب(س) در مصائب کربلا و دوران اسارت تحمل والایی داشته که باید صبر و پایداری را از این بانوی گرانقدر بهره گیری کنیم.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت سالروز فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: این بانوی بزرگوار اسوه صبر و مقاومت است که باید اهتمام ارزنده و والایی در راستای بهره گیری از سیره حضرت زینب(س) وجود داشته باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زینب(س) با صبر و استقامت ارزنده خود به عنوان الگویی ارزشمند است، بیان داشت: حضرت زینب(س) در مصائب کربلا و دوران اسارت تحمل والایی داشته که باید صبر و پایداری را از این بانوی گرانقدر بهره گیری کنیم.

 

وی با تاکید بر این که حضرت زینب(س) دربردارنده ویژگی های بارز و گرانقدر انسانی است، تصریح کرد: این بانوی بزرگ با صبر و فداکاری ارزنده خود صحنه های والایی از ایثار و مقاومت را به نمایش گذاشته است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که ولایت مداری از ویژگی گرانقدر حضرت زینب(س) است، ادامه داد: این بانوی ارزشمند یکی از زنان مقاوم و شجاع در دفاع از ولایت و ارزش های دینی بوده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا اهتمامی ارزنده از خود نشان داده است، گفت: خطبه های این بانوی بزرگ سبب شد تا کاخ دشمنان دین مبین اسلام به لرزه افتاده و پیام نهضت حسینی را در سخت ترین شرایط منتقل کند.

 

وی با اشاره به این که اهتمام و صبر حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا سبب ماندگاری نهضت شده است، بیان داشت: این بانوی گرانقدر و بازماندگان قیام عاشورا به نحوی شایسته پیام نهضت سرور و سالار شهیدان را به همگان منتقل کردند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، ادامه داد: سیره اخلاقی و رفتاری حضرت زینب(س) بهترین الگو برای جامعه اسلامی است و امروز بانوان جامعه اسلامی باید حضرت زینب کبری(س) و حضرت فاطمه الزهرا(س) را به عنوان الگوی رفتاری خود قرار دهند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که توسل به اهل بیت(ع) ضامن سعادت و رستگاری انسان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با استعانت از سیره والای اهل بیت معصومین(ع) به تهذیب نفس و تکامل معنوی دست یابد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که سیره اهل بیت معصومین(ع) باید مورد توجه همگان باشد، بیان داشت: همه باید با تأسی از اهل بیت معصومین(ع) با دیگران کریمانه برخورد کرده و از آن ها الگوی مناسبی برای زندگی فردی و اجتماعی خود بگیریم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات