۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۲۴۸۶۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زینب در کربلا مقام امامت را احیا کردند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت زینب(س) از فرصت کربلا برای تبلیغ دین و احیای مقام امامت به بهترین شکل ممکن استفاده کردند، گفت: حضرت زینب(س) از امام زمان خود تبعیت محض داشتند و پا به پای ایشان حرکت می‌کردند.
ميلاد حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب‌آبادی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه دیروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که تغذیه فکری و فرهنگی در خانواده بر همه‌چیز مقدم بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: اگر حضرت زینب(س) در کربلا توانستند پا به‌پای امام زمان خود حرکت کرده و از ایشان حمایت کنند به خاطر تغذیه فکری و فرهنگی بود که توسط حضرت زهرا(س) و به‌وسیله آن تربیت‌شده بودند.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) بسیاری از روزها در خانه غذایی نداشتند که به فرزندان خود بدهند ولی هرگز مانند زن‌های امروزی به فرزندانشان نمی‌گفتند که پدرتان چیزی به خانه نیاورده است بلکه سعی می‌کردند با گفتن قصه بچه‌ها را بخوابانند تا به ‌این ‌ترتیب هم احترام پدر نزد فرزندان حفظ ‌شده و هم پدر شاهد گرسنگی کودکان نباشد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه مادران امروز بیشتر اوقات به فرزندان خود یاد می‌دهند که وقتی چیزی می‌خواهند و با وجود این‌که از شرایط مالی پدر آگاه هستند از او بخواهند به ‌این ‌ترتیب نه ‌تنها مادر، پدر را در جلوی فرزندانش خجالت‌زده کرده بلکه به‌طور ناخودآگاه به فرزندان خود می‌آموزد که در مقابل پدر بایستند.

 

مؤمنی حبیب‌آبادی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) با قصه‌گویی سیره و سنت رسول خدا(س) را به فرزندانشان آموزش می‌دانند، تصریح کرد: همین تربیت عالی بود که توانست در واقعه کربلا از دین محافظت کرده و دین را به اعتلای آن نزدیک کرده و ضرورت امام شناسی را در جامعه به مردم یادآوری کند.

 

وی افزود: تربیت حضرت زینب(س) از سوی حضرت زهرا(س) بسیار شاخص بود به‌گونه‌ای که ایشان گرسنگی را تبدیل به روزه، اسارت را تبدیل به افشاگری و فشارها را تبدیل به خطبه کردند و از همه مهم‌تر شکست ظاهری امام حسین(ع) و یارانشان را به فرصت بزرگی برای تبلیغ دین و احیای مقام امامت در جامعه تبدیل کردند.

 

استاد حوزه علمیه‌ قم تصریح کرد: تمامی این ویژگی‌ها بارز حضرت زینب(س) به تربیت شاخص ایشان برمی‌گردد؛ بنابراین اگر ما هم خواهان تربیت فرزندان برجسته‌ای هستیم باید در زندگی مانند حضرت زهرا(س) عمل کنیم تا بتوانیم دخترانی مانند حضرت زینب(س) برای پاسداری از حریم خانواده و امامت تربیت کنیم.

 

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های حضرت زینب(س) این بود که از امام زمان خود ولایت‌پذیری محض داشتند و پا به‌پای ایشان حرکت می‌کردند؛ بنابراین ماهم به‌ عنوان زنان و مادران امروز برای یاری امام زمان(عج) باید پا به‌پای ولایت حرکت کنیم تا به مقصد برسیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات