۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۴۸۶۱۷

فراخوان ثبت نام سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه در کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: ثبت نام در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه از روز جمعه 11 اردیبهشت ماه 94 و در 17 رشته مختلف آغاز می‌شود.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن زاده مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه از ابتدای اسفندماه 93 ‌گفت: ثبت نام از طریق درگاه آزمون‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.quranedu.ir امکان ‌پذیر است.

 

وی همچنین با اشاره به ثبت نام از طریق موسسات قرآنی یاد آور شد: با وجود این امکان ثبت نام از همه علاقه مندان در این آزمون به عنوان ‹‹داوطلب آزاد›› امکان پذیر است اما با توجه به اینکه مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، تمهیداتی جهت ثبت نام آسان علاقه مندان پیش‌بینی کرده است، علاقه مندان می توانند با مراجعه به این مراکز در شهرستان کاشان، اقدام به ثبت نام کنند.

 

به گفته وی، مؤسسه امیرالمومنین کاشان که در مهرماه امسال، دوره قبل آزمون ها به عنوان ‹‹مؤسسه فعال›› در این شهرستان با بیشترین آمار ثبت نامی و همچنین ‹‹موسسه موفق قرآنی در سال93››  شناخته شد نیز آمادگی ثبت نام از علاقه مندان را دارد.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: ثبت نام تا 25 اسفندماه سال جاری ادامه دارد و همزمان تا 28 اسفندماه ویرایش تمامی اطلاعات ثبت شده به جز کد ملی داوطلب ممکن است.

 

برگزاری آزمون در 17رشته مختلف

 

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه یاد آورشد: آزمون در چهار موضوع اصلی شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه در 17رشته مختلف برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم درشش رشته مختلف برگزار می شود افزود: حفظ قرآن کریم نیز در 9 رشته مختلف شامل حفظ جزء 30، جزء اول، 3 جزء اول ،5 جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل قرآن کریم براساس مصحف شریف با شرح واژگان استاد بهرامپور و همچنین حفظ موضوعی قرآن کریم برگزارمی شود.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به افزایش رشته نهج البلاغه به آزمون‌های سراسری از سال اخیر گفت: علاقه مندان می توانند در رشته مفاهیم نهج البلاغه براساس مجلدات 1 و 2 درس نامه نهج البلاغه درآزمون شرکت کنند.

 

وی افزود: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از رشته‌ها و منابع سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و نهج البلاغه می توانند به نشانی اینترنتی www.qia.ir مراجعه کنند.

 

به گفته وی، کار صدور کارت ورود به جلسه آزمون از روز 16 فروردین ماه 94 تا دهم اردیبهشت سال آینده خواهد بود و بعد از آن نیز آزمون در روز یازدهم اردیبهشت ماه 94 در دو نوبت به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

 

ثبت نام در 2 رشته آزمون برای نخستین بار

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان یاد آور شد: آزمون در دو نوبت برگزار می‌شود که ‌نوبت اول ساعت 8:30 صبح مربوط به رشته‌های حفظ قرآن کریم است و نوبت دوم که از ساعت 11 آغاز می‌شود مربوط به سایر رشته‌ها است.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: طی 13 دوره آزمون گذشته برای نخستین بار داوطلبان می توانند در دو رشته از آزمون، حفظ قرآن کریم و سایر رشته ها ثبت نام کرده و در آزمون شرکت کنند.

 

وی همچنین در زمینه برگزاری آزمون ویژه سنین زیر 12 سال گفت: آزمون شفاهی حفظ ویژه نوجوانان در محدوده زمانی 13 تا30 اردیبهشت ماه سال 94 برگزار خواهد شد.

 

تجلیل ازنفرات برگزیده و اعطای گواهی نامه پایان دوره

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان یاد آور شد: به نفرات برگزیده آزمون  17 کمک هزینه سفر عمره مفرده،50 کمک هزینه عتبات عالیات، 100 کمک هزینه سفربه مشهد مقدس و صدها جوایز نقدی دیگر ازسوی معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی اهدا خواهد شد.

 

وی بابیان این مطلب که لوح تقدیر به تمامی داوطلبانی که امتیاز90 از 100 راکسب کرده باشند از سوی معاونت قرآن و عترت اهدا می شود افزود: به شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب لازم و نمره قبولی در آزمون شوند، گواهی نامه پایان دوره معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: خواهران علاقه مند به امور قرآن و نهج البلاغه می توانند به شعبه یک خواهران مؤسسه امیرالمومنین کاشان در خیابان اباذر، جنب ساختمان مرکزی شهرداری، کوی شهید قطان برای آشنایی با فعالیت ها مراجعه و یا با شماره تلفن 55464445 با پیش شماره 031 تماس حاصل نمایند.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان افزود: برادران علاقه مند به امور قرآن و نهج البلاغه می توانند برای آشنایی بیشتر به شعبه برادران این مؤسسه در میدان کمال الملک، جنب بازاررضا، کوچه شهید تقی زاده مراجعه و یا با شماره تلفن55472801 باپیش شماره 031 تماس حاصل بگیرند./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات