۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۴۸۶۲۰
امام جمعه فارسان:

مهم ترین رسالت حضرت زینب احیای ارزش های دینی و دفاع از اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان، احیای ارزش های دینی و دفاع از اسلام را مهم ترین رسالت حضرت زینب(س) بیان کرد و گفت: به یقین شخصیت رفتاری، اجتماعی، دینی، علمی، معنوی و سیاسی حضرت زینب(س) بهترین و کامل ترین الگو برای بانوان امروز این مرز و بوم است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
امام جمعه فارسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، صبح امروز در نشست بصیرتی طلاب خواهر حوزه علمیه این شهرستان، با تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب(س) و روز پرستار، به تشریح مهم ترین رسالت های این بانوی گرامی اسلام در زمان حیاتش پرداخت و اظهار داشت: حضرت زینب(س) افزون بر این که در عرصه تعلیم و تربیت خوب درخشید، توانست در جبهه مبارزه، جهاد و تلاش در جهت رسوایی دشمنان اقدامات اثرگذاری انجام دهد.
 
وی با بیان این که متأسفانه امروزه به جنبه تربیتی، علمی و مبارزاتی حضرت زینب(س) کمتر توجه می شود و تنها سیره و زندگی این بانوی بزرگ اسلام در جریان حادثه کربلا تفسیر و تشریح می شود، گفت: امام سجاد(ع) خطاب به حضرت زینب(س) فرموده‌اند: «اى زینب! تو، بحمداللّه‏، عالمى هستى که نزد کسى تعلیم ندیدى و دانایى هستى که نزد کسى نیاموختى» و از آن‌جایی که کلام معصوم، کلامی متقن است و از حقیقت نشأت می‌گیرد، می‌توان گفت که حضرت زینب(س) در درک موقعیت‌های مناسب زمان و آگاهی‌بخشی نسبت به دیگران پیشتاز بوده است.
 
امام جمعه فارسان با بیان این ‌که جریان کربلا، تنها بخشی از ویژگی‌ های وجودی حضرت زینب(س) را به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های برتر حماسی شخصیت این بانوی بزرگوار در شام، سبب شد تا یزیدی که مغرور به قدرت نظامی و سیاسی خود بود، رسماً از اعمال خود اظهار پشیمانی کرده و کاروان اسرا را با کمال اکرام و احترام به سمت کربلا و مدینه بازگرداند.

حجت الاسلام جمالی زاده ادامه داد: اظهار پشیمانی از سوی یزید، کار دشواری در عرف دیپلماسی محسوب می‌شد اما برنامه ‌ریزی حضرت زینب(س) به همراه امام سجاد(ع)، یزید را در اوج قدرت، وادار به عذرخواهی کرد.

مسؤول فرهنگی داتنشگاه های آزاد چهارمحال و بختیاری با اشاره به جمله معروف دکتر شریعتی که در آن آمده است: «آنان که رفتند، کاری حسینی کردند. آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند، و گرنه یزیدی‌اند»، ابراز داشت: باید بیاندیشیم که در معرفی حضرت زینب(س) به عنوان الگو، نسبت به زندگی، ارزش‌ها و جایگاهی که در آن قرار داریم، چه وظیفه‌ای بر دوش داریم و بر اساس آن حرکت کنیم.
 
این مقام مسؤول، احیای ارزش های دینی و دفاع از اسلام را مهم ترین رسالت حضرت زینب(س) بیان کرد و ابراز داشت: به یقین شخصیت رفتاری، اجتماعی، دینی، علمی، معنوی و سیاسی حضرت زینب(س) بهترین و کامل‎ترین الگو برای بانوان امروز این مرز و بوم است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی حضرت زینب(س) را بهترین و کامل ترین الگو برای طلاب خواهر معرفی کرد و افزود: خواهران طلبه امروز باید زینب گونه وارد میدان عمل شوند و نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کنند.
 
امام جمعه فارسان با تأکید بر این که طلاب خواهر باید در عرصه تحصیل و تهذیب در یک راستا به خوبی نقش آفرینی کنند، ابراز داشت: تحصیل بدون تهذیب آرامش و سعادتمندی به همراه نمی آورد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات