۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۴۸۶۵۶
معاون تبلیغ حوز علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توانمند سازی مبلغان دینی جهت مقابله با شبهات دینی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توانمندسازی مبلغان دینی به منظور پاسخگویی و مقابله با شبهات دینی تأکید کرد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در این مراسم با تأکید بر این که شناسایی طلاب توانمند و جذب و به کارگیری آنها یک ضرورت مهم است، افزود: باید از توان تبلیغی این طلاب توانمند و مستعد در جهت گسترش مبانی دینی در جامعه بهره گیریم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین از تدوین اطلس تبلیغی حوزه علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: در این دایره المعارف اطلاعات جامعی از مبلغ و مناطق تبلیغی مبلغان قابل دسترسی خواهد بود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر اطلاعات جامعی از مبلغان و مناطق تبلیغی آنها در استان موجود نیست، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد در این نرم افزار تبلیغی، خصوصیات مبلغ، محل تبلیغ، تعداد خانواده های در محل تبلیغ، سابقه دینی مناطق و وضعیت کامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این مناطق آورده شود.

 

وی افزود: با تدوین این سامانه تبلیغی در زمان اعزام مبلغ اطلاعات کامل و جامعی نسبت به منطقه تبلیغی در اختیار فرد مبلغ قرار خواهد گرفت.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: راه اندازی شبکه بینات با عنوان هر مدرسه 50 پایگاه فرهنگی امری ضروری است که باید در جهت اجرای این طرح تلاش شود.

 

حجت الاسلام صادقی ﺗﻘﻮﯾﺖ ارﺗﺒﺎط ﻣﺒﻠﻐﺎن ﺑﺎ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان را ﺿﺮوری داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: اﻣﺮوز ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮی از ﻣﺒﺎﺣﺚ دﯾﻨﯽ ھﺴﺘﻨﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﻣﺮوز ھﺠﻮم ﮔﺴﺘﺮدهای ﻋﻠﯿﻪ اﻋﺘﻘﺎدات دﯾﻨﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان از ﺳﻮی دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم در ﺟﺎﻣﻌﻪ دﯾﺪه ﻣﯽﺷﻮد، اﻓﺰود: ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ از اﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ در ﺟﮫﺖ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ آن ﮔﺎم ﺑﺮدارﻧﺪ.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم ﺑﺎ طﺮح ﺷﺒﮫﺎت دﯾﻨﯽ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﮐﻤﺮﻧﮓﮐﺮدن اﻋﺘﻘﺎدات دﯾﻨﯽ ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ھﺴﺘﻨﺪ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﮔﺮ ﻣﺒﻠﻐﺎن دﯾﻨﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺑﯽ ﺗﻔﺎوت ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ در دام دﺷﻤﻨﺎن ﮔﺮﻓﺘﺎر ﺧﻮاھﻨﺪ ﺷﺪ.

 

وی بر ضرورت راه اندازی اتاق فکر مبلغان طرح هجرت استان تأکید کرد و گفت: با توجه به فعالیت تبلیغی بیش از 200 مبلغ طرح هجرت در مناطق مختلف استان تشکیل این اتاق فکر امری ضرورت و حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که خروج اسلام از غربت و مهجوریت یکی از مهم ترین وظایف روحانیت است، گفت: متأسفانه در دنیای امروز دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف جایگاه اسلام به کار گرفتند.

 

وی با اشاره به این که روستاهای بسیاری در مازندران نیازمند حضور مبلغ و روحانی هستند، افزود: حضور روحانیت در روستاها زمینه ساز گسترش مبانی دینی را فراهم می کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات