۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۴۸۶۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پرستاران الگوی خدمت توأم با عفت باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از پرستاران خواست تا با رعایت عفت و حجاب و ارزش های اسلامی، الگوی خدمت توأم با عفت برای بانوان مسلمان باشند.
حجت الاسلام يعقوبي - روز پرستار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز در جمع نمازگزاران بجنورد با اشاره به پنجم اسفند ماه، سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و بهورز، ضمن تبریک این روز به جامعه پرستاران و بهورزان، به تشریح خدمات و خصوصیات بانوی قهرمان صحرای کربلا پرداخت و گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود پیام های مکتب عاشورا و قیام حسینی این گونه شفاف به نسل های بعد منتقل نمی شد.

 

وی اضافه کرد: اگر چه در ظهر عاشورا پرچم از دست امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) افتاد اما زینب کبری(س) نگذاشت این پرچم به روی زمین بیفتد بلکه آن را به دست گرفت و با مدیریت قوی زمینه های انتقال پیام عاشورا را فراهم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که یکی از کارهای بزرگ حضرت زینب(س) پرستاری بود، افزود: این بانوی بزرگ در واقعه کربلا از کودکان اهل بیت(ع) و نیز حضرت سجاد(ع) که در آن مقطع بیمار بود به خوبی پرستاری کرد و به همین دلیل نیز سالروز ولادت وی به عنوان روز پرستار و بهورز نامگذاری شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، پرستاران را فرشته های نجات توصیف کرد و خطاب به آن ها گفت: شما در جایگاهی هستید که عاطفه شما همانند داروی پزشک بر روی درمان درد بیماران اثرگذار است.

 

به گفته وی، اثر برخورد خوب و انسانی پرستاران با بیماران بر بهبود درد آن ها اگر بیشتر از داروی پزشک باشند یقینا کمتر نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که بیماران افزون بر داروی پزشک نیاز به برخورد مناسب و عاطفه بالا نیز دارند، اضافه کرد: مبادا پرستاران به سبب خستگی و کار زیاد با بیماران به تندی برخورد کنند چرا که بیماران احتیاج بیشتری به تفقد و عاطفه داشته و در وهله نخست این عطوفت از پرستاران انتظار می رود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر رعایت بیشتر عفاف و حجاب در جامعه از جمله در بین پرستاران، گفت: بانوان و دختران جوانی که به عنوان پرستار در مراکز درمانی خدمت می کنند سعی کنند همراه با این خدمت حیا، عفاف، حجاب و ارزش های دینی را نیز رعایت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از پرستاران خواست تا با رعایت عفت و حجاب و ارزش های اسلامی، الگوی خدمت توأم با عفت برای بانوان مسلمان باشند.

 

وی تصریح کرد: پرستاران با رعایت حجاب و عفاف می توانند علاوه بر این که الگوی خدمت برای بانوی مسلمان می شوند، کرامت زن بودن خود را نیز در جامعه حفظ کرده و ارزش های خود را افزایش دهند.

 

گفتنی است، پنجم جمادی الاول، روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت پس از شهادت حسین(ع)، حضرت زینب کبری(س) است. این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز پرستار و بهورز نامگذاری شده است. علت نام گذاری سالروز میلاد حضرت زینب(س) به نام روز پرستار این است که این بانوی بزرگوار پرستاری امام زمان خود حضرت زین العابدین(ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت(ع) را برعهده داشت./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات