۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۴۸۶۸۶
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد:

استقرار 480 پایگاه جشن نیکوکاری در مساجد/ جمع آوری 150 میلیارد ریال زکات در استان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: 150 میلیارد ریال زکات امسال در استان جمع آوری شده است که از این میان، 50 میلیارد ریال حق فقرا و 100 میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های عمرانی بوده و 80 میلیارد تومان نیز در بخش‌های مختلف جمع‌آوری شده است.
جشن نيکوکاري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،علی‌اصغر حاجی‌نقی، مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی ظهر امروز 5 اسفند در نشست خبری که به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس  کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، به تشریح فعالیت های جشن نیکوکاری در پایان سال پرداخت و گفت: جشن نیکوکاری از چهاردهم اسفندماه در پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیروی مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

 

 

وی با بیان این که این جشن 15 اسفندماه در پایگاه‌های نماز جمعه و یک‌شنبه 17 اسفندماه در مدارس برگزار می‌شود، افزود: دو هزار و 434 پایگاه در مدارس و 108 پایگاه در مصلاهای نماز جمعه دایر می شود.

 

 پیش بینی استقرار بیش از چهار هزار پایگاه نیکوکاری

وی افزود: 560 پایگاه در معابر و 480 پایگاه در مساجد دایر می‌شود که در مجموع با پایگاه‌های کل اصناف و کارخانجات و خیریه‌ها 4 هزار و 174 پایگاه امسال پیش‌بینی شده است.

 

وی درباره زکات جمع‌آوری شده در 11 ماهه امسال گفت: 150 میلیارد ریال امسال زکات جمع آوری شده است که از این میان 50 میلیارد ریال حق فقرا و 100 میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های عمرانی بوده است و80 میلیارد تومان نیز در بخش‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های امسال کمیته امداد اظهار کرد: امسال 9 هزار دختر در شرایط ازدواج بودند که برای تهیه جهیزیه آنان کمیته امداد خراسان رضوی اقدام به برگزاری ستاد جهیزیه به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرد و تاکنون به 4 هزار نفر جهیزیه اهدا شده است.

 

 وی درباره دیگر طرح های کمیته امداد در ارتباط با طرح اکرام ایتام نیز اظهار داشت: 15 هزار و 428 یتیم زیر 18 سال تحت حمایت 44 هزار و 320 حامی هستند که در 6 ماهه نخست امسال جمع کمک به این ایتام 98 میلیارد ریال بوده و میانگین سرانه هر حامی 37 هزار تومان است که هر یتیم ماهیانه 110 هزار تومان دریافتی دارد.

 

حاجی‌نقی با اشاره به بحث اشتغال نیز گفت: 135 میلیارد تومان اعتبار اشتغال در سرفصل‌های مختلف بوده که 85 میلیارد تومان این میزان توسط بانک‌ها ابلاغ شده است.

 

 بیمه15 هزار و 357 زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی

وی در ارتباط با زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: 15 هزار و 357 زن سرپرست خانوار در خراسان رضوی بیمه شده‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از افتتاحیه جشنواره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ویژه مادران و دختران تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و افزود: این مسابقات فردا ششم اسفند با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران و قزوین در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و روز جمعه نیز اختتامیه این مسابقات در اردوگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد انجام می‌شود.

 

حاجی‌نقی در ارتباط با آموزش قرآن عنوان کرد: 370 نفر حافظ بالاتر از یک جزء در کمیته امداد بوده که 500 نفر دیگر در حال گذراندن دوره‌های آموزشی قرآن هستند.

 

وی در ادامه از برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی کمیته امداد ازنهم اسفند به مدت یک هفته در مشهد خبرداد و گفت: این مسابقات در چهار رشته والیبال، فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج برگزار می شود./934/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات