۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۴۸۶۸۸

۳۰۰ هزار نفر در آزمون کتبی طرح ملی حفظ قرآن شرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور آزمون کتبی و شفاهی سومین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم ۱۵ اسفندماه با حضور بیش از 300 هزار قرآن آموز برگزار می‌شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی، دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با اشاره به برگزاری آزمون کتبی طرح ملی حفظ قرآن به خبرنگار ما گفت: همزمان با برگزاری مرحله سوم طرح ملی حفظ قرآن، 15 اسفندماه آزمون سراسری این طرح به صورت کتبی و هماهنگ در سراسر استان‌های کشور رأس ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که بیش از 300 هزار نفر در این آزمون شرکت کنند ،همچنین آزمون شفاهی این طرح نیز از اول تا 14 اسفندماه توسط اساتید حفظ قرآن در کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد : آزمون کتبی مرحله سوم طرح ملی حفظ قرآن کریم؛ در 11 رشته امتحانی برگزار می‌شود که 8 رشته آن در بخش حفظ ترتیبی آیات، شامل حفظ 1جزء، 2 جزء، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء، 15جزء، 20 و کل قرآن کریم است. همچنین علاقه مندان به شرکت در حفظ موضوعی قرآن می‌تواند در حفظ 150 موضوع، 300 موضوع یا 120 موضوع کتاب مسافران آسمان شرکت کنند.

موسوی ادامه داد :برهمین اساس سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه کتاب حفظ موضوعی قرآن و کتاب مسافران آسمان شامل 120 موضوع تربیتی و اخلاقی پیرامون جوانان را چاپ کرد و علاقه مندان در طرح تربیت حافظان می‌توانند در این رشته امتحانی خود را محک بزنند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: قرآن آموزانی که در کلاس‌های مجازی طرح ملی حفظ قرآن شرکت کرده‌اند نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و حضور علاقه مندانی که تاکنون در این طرح شرکت نکرده‌اند بلامانع است.

وی عنوان کرد: افرادی که موفق به کسب حدنصاب نمره 70 به بالا شوند گواهی نامه رسمی دریافت کرده و شرکت کنندگانی که نمره کامل را کسب کنند در قرعه کشی جوایز ویژه شامل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، حج عمره و مشهد مقدس شرکت داده خواهند شد .

گفتنی است جوایز ویژه برای شرکت کنندگان طرح ملی حفظ قرآن کریم در نظرگرفته شده و علاقه مندانی که به طور آزاد در این آزمون حضور دارند تنها می‌توانند گواهی نامه دریافت کنند.

موسوی ادامه داد :طبق دستور العمل ابلاغی به استان‌های کشور فرصت اعلام نتایج و تصحیح اوراق تا پایان اسفندماه پیش بینی شده و آیین اختتامیه همزمان با ولادت حضرت علی (ع)، اردیبهشت ماه سال آینده در مراکز استانی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم عنوان کرد: ما از مسئولان و مجریان برگزار کنند آزمون سومین دوره طرح تربیت حافظان درخواست داریم تا نسبت به تشویق، اطلاع رسانی و جذب قرآنیان برای حضور گسترده در این آزمون حداکثر توان خود را به کار گیرند.

وی افزود:‌‌ همان طور که می‌دانید طرح ملی حفظ قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه 4 ساله پیش بینی شده که تاکنون بیش از 870 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند./1325/د102/ف

ارسال نظرات