۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۴۸۷۰۶
در سال تحصیلی آتی؛

425 طلبه جدید جذب حوزه های علمیه خراسان شمالی می شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی آتی 425 طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه این استان پذیرش می شوند.
حجت الاسلام سعادتي - مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در جمع خبرنگاران، با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س)، افزود: فعالیت رسانه ها در انعکاس مطالب مربوط به حوزه های علمیه نقش زیادی در ارتقای این مراکز دینی دارد.

 

وی با تأکید بر صداقت و امانت داری در انعکاس اخبار از سوی رسانه ها، اظهار کرد: اهالی رسانه و مطبوعات نقش ویژه ای در فرهنگ سازی و هدایت جامعه در بخش های مختلف داشته و می بایست قدر این جایگاه رفیع خود را بدانند.

 

حجت الاسلام سعادتی در ادامه با اشاره به آغاز نام نویسی پذیرش طلاب جدید در حوزه های علمیه خراسان، اضافه کرد: ثبت نام متقاضیان تحصیل در مدارس علمیه استان خراسان شمالی از پانزدهم بهمن ماه آغاز شده و بر اساس برنامه تا بیست و نهم این ماه ادامه دارد.

 

وی از متقاضیان خواست تا برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com مراجعه کنند.

 

به گفته حجت الاسلام سعادتی در سال تحصیلی آتی 425 طلبه خواهر و برادر در مدارس علمیه این استان در دو مقطع سوم راهنمایی (بلندمدت) و دیپلم و دانشگاهی (کوتاه مدت) به عنوان سفیران هدایت پذیرش می شوند.

 

وی با اشاره به این که از سهمیه تعیین شده برای جذب طلبه در مدارس علمیه استان خراسان شمالی برای سال آینده 235 نفر برادر و مابقی خواهر هستند، افزود: به دلیل آن که در آزمون سال گذشته پذیرش طلاب، نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی با توجه به محدودیت های زیرساختی نتوانست سهیمه تعیین شده برای پذیرش را به طور کامل محقق کند، سهمیه استان برای جذب طلبه در سال تحصیلی آینده به نسبت سال گذشته افزایشی نداشته است.

 

حجت الاسلام سعادتی تصریح کرد: البته در سال گذشته نیز افزون بر سه هزار نفر متقاضی تحصیل در حوزه های علمیه استان خراسان شمالی بودند که این تعداد متقاضی به نسبت استان های سه گانه خراسان چشمگیر بود اما عمدتا به دلیل محدودیت های زیرساختی پذیرش طلبه به اندازه سهمیه تعیین شده میسر نشد.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر 15 حوزه علمیه شامل 9 مدرسه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران با هزار و 300 طلبه در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در دو مقطع بلندمدت و سفیران هدایت فعالیت می کنند، افزود: تا سال گذشته در بخش برادران مقطع سفیران هدایت تنها در مدرسه امام خمینی(ره) بجنورد ارائه می شد اما برای سال تحصیلی آینده این امکان در مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز فراهم شده است.

 

مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری در مدارس علمیه استان، 850 طلبه برادر و 400 طلبه خواهر در مقاطع بلندمدت و سفیران هدایت مشغول تحصیل هستند که این تعداد در سال تحصیلی آتی افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام سعادتی گفت: همچنین 180 استاد و مدرس حوزه علمیه نیز تدریس دروس در مدارس علمیه استان خراسان شمالی را بر عهده دارند که از این تعداد 25 نفر اعزامی و مابقی اساتید بومی هستند.

 

وی با اشاره به این که اکنون امکان تحصیل طلاب در مدارس علمیه خراسان شمالی تا سطح سه مهیا شده است، گفت: در حال حاضر 60 طلبه برای تحصیل درس خارج در استان اعلام آمادگی کرده اند و این نمایندگی تلاش می کند تا برای سال تحصیلی آتی تدریس این درس در خراسان شمالی راه اندازی شود./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات