۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۴۸۷۱۷
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران:

حضرت زینب الگوی مناسبی برای خواهران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در همایش نقش زن و تحکیم بنیان خانواده گفت: حضرت زینب الگوی مناسبی برای خواهران است و این قشر باید نقش خواهر بودن را از ایشان بیاموزند.
حضرت زينب (عليها السلام) اسوه صبر و استقامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معدنی پور مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در همایش نقش زن و تحکیم بنیان خانواده که پیش از پیش از ظهر امروز سه شنبه پنجم بهمن ماه در ایوان شمس برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب به عنوان اسوه صبر و فداکاری، گفت: با توجه به عنوان همایش و اینکه رویکرد شهرداری در رابطه با تحکیم خانواده، ماموریت اصلی شهرداری این است که به این موضوع بپردازد.


وی با اشاره به چالش های خانواده و تغییر سبک زندگی خانواده در شهر تهران، افزود: نفوذ رسانه هایی مثل ماهواره، اینترنت و صنایع فرهنگی موجب تغییر کارکرده خانواده شده است.


مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه آمار طلاق از دیگر آسیب های اجتماعی است، افزود: مهاجرت، کم رنگ شدن نقش خانواده، خشونت و فضای بی دفاع، کم تحرکی برای خانواده و دختران و به واسطه تراکم جمعیت، رشد بیماری های گوناگون، عدم بهداشت روانی، افسردگی در بین بانوان از جمله چالش های پیش رو است که در شهر ها با آن مواجه هستیم.


معدنی پور با بیان اینکه در کنار این چالش ها بحث فرصت ها هم مطرح است، خاطرنشان کرد: گسترش فضای دینی و مسجد، حسینه مراکز دینی، رشد کانون ها و مجامع دینی، گسترش فضای فراغتی و پارک ها، فرهنگسرا و سرای محلات، رشد برنامه های فرهنگی هنری، رشد مشارکت و همیاری و توسعه خود اشتغالی برای زنان، از اقدامات صورت گرفته و فرصت های پیش رو است.


وی با اشاره به مشاغل خانگی که متولی آن بهزیستی است، افزود: حمایت از زنان سرپرست خانوار، ایجاد زمینه کار آفرینی و کسب و کارهای خانگی و آسان که مسؤولیت خانواده را دارند از جمله فعالیت های نهادی اجتماعی است.


مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به کارکرد زنان و نقش زن در خانواده افزود: زنان مدیریت خانواده را به عهده دارند و در مناسبات خانوادگی زنان پیوندهای اجتماعی دارند و سبک فرزند پروری از سوی مادر خانواده امکان پذیر است و تربیت نسل و فرزند به عهده مادر است و زنان نقش مهمی دارند فرصت های رشد و شکوفایی در خانواده و حمایت مادر مهم است و نقش زن بسیار موثر است و فعالیت های اجتماعی از سوی زنان در خانواده صورت می گیرد و مدیریت اقتصادی را تقویت می کنند.


معدنی پور بابیان اینکه سبک اجرای زندگی ایرانی اسلامی از سوی زن امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: فرهنگ از سوی بانوان ارتقا می یابد و مادر خانواده می تواند الگوی نقش خانواده را ایفا کند و ضعف مهارت در بین بانوان و عدم آگاهی سبب می شود نتوانند این نقش را به واسطه تغیر سبک زندگی تغییر دهند.


وی با بیان اینکه نقش اعضای خانواده و خود زن دچار کم رنگ شدن است، اظهار کرد: راهکار آموزش و توانمند شدن نقش زن سبب تاثیر در اجرای سبک زندگی ایرانی اسلامی است.


مدیر کل امور بانوان با بیان اینکه در زمینه الگوی کارآمد باید فرهنگ سازی کنیم، گفت: کارهای  که در جامعه صورت می گیرد و نقش مادی مهم است، باید به زنان بیاموزیم مهم ترین نقش همسری مادری و دختری است و نقش مهمی در خانواده و جامعه ایفا می کند.


معدنی پور با بیان اینکه حضرت زینب الگوی مناسبی برای دختران است، افزود: دختران ما باید نقش خواهر بودن خود را از حضرت زینب(س) الگو بگیرند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات