۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۴۸۷۶۷
همزمان با سالروز ولادت عقیله بنی هاشم؛

ضریح مطهر امامزاده حمزه رضا شیروان غبارروبی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز میلاد عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) حرم و ضریح مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان از سوی بانوان این شهرستان غبارروبی و عطرافشانی شد.
آيين غبارروبي امامزاده حمزه رضا شيروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عصر امروز همزمان با پنجم جمادی الاول، سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س)، بقعه متبرک امامزاده حمزه رضا(ع) شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی با حضور بانوان این شهرستان و خدام این امامزاده غبارروبی و عطرافشانی شد.

 

در این مراسم بانوان و دوست داران خاندان عصمت و طهارت(ع) پس از غبارروبی امامزاده حمزه رضا(ع)، ضریح مطهر این امامزاده را با گلاب شست‌وشو داده و نذورات داخل آن را نیز پس از جمع آوری و شمارش به حساب مخصوص امامزاده واریز کردند.

 

حجت الاسلام عباس محمدزاده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در این مراسم با تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، اظهار کرد: حضرت زینب(س) بانوی قهرمان و پیام رسان کربلا است که با مدیریت و مجاهدت او پیام های مکتب حسینی و قیام عاشورا به نسل های بعدی منتقل شد.

 

وی با بیان این که زینب کبری(س) نمونه کاملی از بانوی مسلمان آگاه است، اضافه کرد: سرگذشت این بانوی بزرگوار عظمت حضور یک زن مسلمان را در یکی از مهم ترین برهه های تاریخی اسلام نشان می دهد.

 

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر الگوگیری بانوان جامعه از زینب کبری(س)، افزود: زنان جامعه اسلامی ایران می بایست با الهام گرفتن از سیره عملی حضرت زینب(س)، سعی کنند راه او را ادامه داده و الگوی بانوان مسلمان در سراسر جهان باشند.

 

وی شجاعت، شهامت، عبادت، ایثارگری و مقاومت را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زینب(س) برشمرد و گفت: حضرت زینب(س) چه پیش از شهادت امام حسین(ع) و چه پس از شهادت سیدالشهدا(ع) ولایت مداری را در اوج خود به نمایش گذاشت.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که بانوی قهرمان صحرای کربلا بعد از شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش وظیفه سنگین دلداری کودکان و پرستاری بیماران کاروان از جمله امام زین العابدین(ع) را عهده دار شد، اظهار کرد: حضرت زینب(س) ضمن پرستاری مناسب از کودکان و بیماران، از ادای وظیفه پیام رسانی و انتقال آموزه های کربلا نیز غفلت نکرد و با نطق های آتشین خود یزید و یزیدیان را رسوا کرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج در خاتمه خواستار معرفی و شناسایی بیشتر حضرت زینب(س) در جامعه علی الخصوص در بین بانوان مسلمان شد.

 

گفتنی است، آرامگاه سید جلیل القدر ابوالقاسم حمزه بن محمد ابی جعفر بن موسی بن احمد بن محمد الاعرابی بن القاسم بن حمزه بن الامام موسی الکاظم(ع) معروف به حمزه رضا(ع) در روستای زیارت بخش مرکزی شهرستان شیروان در شش کیلومتری شمال شرقی شهر شیروان و یک کیلومتری محور اصلی شیروان به بجنورد قرار دارد.

 

این امامزاده از زیارتگاه‌های مشهور استان خراسان شمالی محسوب می‌شود و با توجه به قرار گرفتن در مسیر تردد زائران حرم رضوی و گردشگران شمال کشور، همه ساله میزبان هزاران زائر و مسافر از جای جای ایران اسلامی است.

 

بر اساس اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در تعطیلات نوروزی سال جدید همانند سال های گذشته طرح های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در این امامزاده برگزار می شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات