۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۴۸۸۵۹
آیت الله سبحانی:

نظام اسلامی بر پایه اجتهاد شیعی استوار است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به ضرورت توجه به اجتهاد برای حفظ کیان اسلام گفت: بنیان نظام اسلامی بر روی اجتهاد شیعی بنا شده و استوار است.
آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار داشت: سید محمد فشارکی اعلم علمای دوران خودش بود، حاج شیخ نقل کرده بود که در آن دوران وبا آمده بود و در عراق جان مردم را می‌گرفت.
 
وی در ادامه ابراز داشت: فشارکی وارد درس شد و گفت اگر من را فقیه و عادل می‌دانید، حکم می‌کنم که تمام شیعیان در سامرا هر روز زیارت عاشورا بخوانند و ثوابش را به مادر امام زمان(عج) هدیه کنند تا از پسرش بخواهد این بلا را برطرف کند.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی یادآور شد: همه عمل کردند و یک نفر نیز از شیعیان در اثر بیماری وبا از بین نرفت و غیر شیعیان درمی‌گذشتند، برخی اوقات افراد دیگر می‌گفتند ما را دعا کنید تا خدا ما را حفظ کند.
 
وی تصریح کرد: وجود فقیه آگاه در جامعه دارای منافع گوناگون است و این در حالی است که وبا شیعه و سنی نمی‌‌شناسد و جان جمعی را می‌گیرد، ولی فقیه آگاه بیان کرد که عمل کنید، احدی مبتلا نمی‌شود و همانطور هم شد.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت توجه به اجتهاد برای حفظ کیان اسلام گفت: طلاب باید با مطالعه دروس وسائل و کفایه آمادگی راهنمایی از استاد را داشته باشند، اگر علاقه به نظام دارید اساس نظام اجتهاد است. /979/پ203/ج
ارسال نظرات