۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۴۸۸۶۵
از ابتدای امسال تاکنون؛

4800 نفر از خراسان شمالی به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود چهار هزار و 800 نفر از این استان در قالب کاروان های زیارتی به عتبات عالیات اعزام شدند.
عتبات عاليات

جواد شاد، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از اعزام حدود چهار هزار و 800 زائر از شهرستان های هشت گانه این استان به عتبات عالیات خبر داد و افزود: این تعداد زائر از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب کاروان های زیارتی به عراق اعزام شده اند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به این که اعزام زائران عتبات عالیات برخلاف اعزام حج دارای محدودیت نیست و سهمیه تعیین شده ای در این زمینه وجود ندارد، شمار زائران و کاروان های اعزامی در هر سال با توجه به استقبال افراد تغییر می کند.

 

شاد اظهار کرد: اگر چه در برخی مقاطع زمانی به دلیل وضعیت ناامن عراق آمار اعزام زائران به عتبات عالیات کاهش می یابد اما به طور کلی شمار زائران اعزامی از استان خراسان شمالی به عتبات عالیات در سال جاری به نسبت سایر استان ها چشمگیر بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری در مجموع از استان خراسان شمالی چهار هزار و 800 زائر در قالب 126 کاروان زیارتی هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام شده اند.

 

به گفته شاد از این تعداد کاروان زیارتی 33 کاروان به صورت هوایی و 93 کاروان نیز به صورت زمینی با مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی به عراق اعزام شده اند.

 

وی با اشاره به این که اعزام زائران عتبات عالیات از استان خراسان شمالی به عراق همچنان ادامه دارد، افزود: دوره های جدید و نوروزی اعزام زائران به عتبات عالیات از این استان از بیست و یکم اسفندماه امسال آغاز شده و تا بیست و پنجم خرداد ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

شاد اضافه کرد: برای ایام نوروز سال جدید نیز سفرهای زیارتی به مقصد عتبات عالیات از استان خراسان شمالی به صورت هوایی و در قالب بسته های سفر سه، چهار و هفت روزه پیش بینی شده است.

 

به گفته وی همچنین بسته‌های 10 روزه برای سفرهای زمینی به عتبات عالیات از خراسان شمالی هم به دلیل ظرفیت محدود اسکان و تقاضای بالا از بیست و پنجم اسفند ماه امسال تا پایان تعطیلات نوروزی متوقف شده و راه‌اندازی دوباره این بسته‌ها پس از تعطیلات صورت می گیرد.

 

شاد در ادامه با اشاره به این که بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و حج و زیارت خراسان شمالی این بانک به زائران عتبات عالیات تسهیلات ویژه‌ای اعطا می کند، افزود: آن دسته از زائرانی که تمایل داشته باشند می توانند از این تسهیلات که در قالب 50 درصد هزینه عتبات عالیات پرداخت می شود، بهره مند شوند و بازپرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به‌ صورت اقساطی خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر هزینه اعزام هر زائر به عراق برای زیارت عتبات عالیات از استان خراسان شمالی به صورت زمینی 900 تا 950 هزار تومان بر اساس کیفیت خدمات بوده که اعزام ها نیز از بجنورد صورت می گیرد.

 

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی با اشاره به این که هزینه اعزام زائران عتبات عالیات به صورت هوایی از استان خراسان شمالی نیز یک میلیون و 500 هزار تومان است، اضافه کرد: اعزام هوایی زائران این استان به عتبات عالیات از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس انجام می شود./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات