۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۴۸۹۲۲

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی به جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برپایی نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران، پیام حجت‌الاسلام جمشیدی مدیر این نهاد به جشنواره قرآنی و طلاب خواهر قرآنی قرائت شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران پیامی را صادر کرد.

 

متن این پیام چنین است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یکی از مصادیق بارز نصرت الهی و نمود بارز: «...إنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأنفُسِهِم...‏» بود که حاصل جان‌فشانی‌های ملت مسلمان ایران برای تحقق حکومت حق و عدل قرآن بود. حرکتی عظیم که در آن، بزرگ مردی قرآن شناس و و پرورش یافته مکتب اهل بیت علیهم السلام در پیکره ملتی به استثمارکشیده شده، روح ایمان و مجاهدت برای احیای آرمان‌ها و ارزش‌های الهی را دمید تا با هدایت او و بیداری ملت، انقلابی تحقق یابد که منادی و زمینه‌ساز برپایی حاکمیت فرهنگ قرآن و عترت علیهم اسلام بر پهنه گیتی باشد. از آن زمان تاکنون نیز در مراحل مختلف، این کشور اهل بیت علیهم السلام همواره در گذار از گردنه‌های دشوار و پیچیده حرکت مقدس خود دست قدرت و یاری الهی را بر سر خود همراه داشته است. چه در دوران سخت جنگ تحمیلی، چه در دوران عمران و سازندگی پس از جنگ و چه در دوران پس از آن که دوران پیشرفت، عزت و اقتدار همه جانبه و روزافزون نظام اسلامی در عرصه جهانی بوده است.


خوشبختانه با گذشت سه دهه از استقرار نظام اسلامی در ایران و قوت گرفتن روحیه اسلام خواهی و انگیزه ها و دغدغه‌های دینی در لایه‌های مختلف اجتماعی، توجه عمومی جامعه نسبت به قرآن کریم و آموزه های اهل بیت علیهم السلام، به شاخص‌های یک جامعه اسلامی نزدیک‌‌تر می‌شود و امید است که این روند همچنان ادامه یابد تا در آینده نزدیک شاهد پویایی بیشتر در عرصه‌های فعالیت‌های قرآنی و باشیم.


بنابراین قرآن و عترت به مثابه ظرفیتی بی‌نظیر و موقعیتی راهبردی در دست جامعه اسلامی و نقطه قوتی در مقابل بیگانگان است که جامعه می‌تواند از معارف عمیق این دو برای برنامه‌ریزی‌های گوناگون خود در جهات متعدد بهره‌مند شود. از این‌رو بانوان طلبه می‌توانند در این زمینه نقش بسزای را ایفا کنند.


همانگونه که می‌دانید انسان در معرض رخدادهای تلخ تاریخی است و برای صیانت از سقوط، لازم است به حبل متین خدا یعنی قرآن و عترت، اعتصام نماید تا مانع وی از هر لغزش گردد. چون قرآن کریم با نگهبانی و تفسیر عترت، مصون از آسیب تحریف و محفوظ از گزند زوال است، اعتصام آگاهانه بانوان طلبه در مسائل فردی و جمعی به آن، سبب صیانت آن‌ها از غوایت و حفظ ایشان از ضلالت خواهد بود. زیرا آموزه‌های قرآن و سیره معصومین علیهم السلام در هر جامعه‌ای درمان ویژه مطلوب آن جامعه را بیان می‌کند. برای هر عصری حرف تازه‌ای متناسب با همان عصر دارد و هرگز کهنه و فرسوده نمی‌شود. قرآن کریم یگانه مرجع آسمانی کامل و بی‌عیب و نقص برای راهنمایی بشر است که در قالب الفاظ قابل فهم برای او بر قلب مبارک رسول خدا صلی‌الله علیه و آله نازل شده و تنها نص الهی مصون از دستبرد و تحریف است. بنابراین اگر بانوان طلبه راه رستگاری و موفقیت را دنبال می‌کنند، راهی ندارند جز تمسک به این کتاب الهی و حاملان معصوم آن علیهم السلام و باید ارتباط خود را با کتاب و عترت روز به روز بیشتر کنند تا قله‌های علمی و عملی را بیش از بیش طی نمایند. زیرا تربیت نسل آینده جامعه توسط همین بانوان طلبه رقم می‌خورد و این مادران آسمانی باید فرزندان قرآنی تربیت کنند تا شاهد جامعه‌ای قرآنی باشیم.


قرآن یک سفره گسترده‌ای است که همه از آن استفاده می‌کنند، منتها هر کس به وضعی استفاده می‌کند و عمدة نظر کتاب الهی و انبیای عظام بر توسعة معرفت است. قرآن مجید و سنّت، شامل همة دستورات و احکامی است که بشر برای سعادت و کمال خود احتیاج دارد.


هم‌اینک 9 سال از برگزاری جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران می‌گذرد که در این مدت موفقیت‌های خوبی را در سایه قرآن و عنایت اهل بیت علیهم السلام به دست آوردیم که تربیت بانوان قرآن‌پژوه و انس بیشتر آنان با این کتاب الهی و آسمانی بزرگ‌ترین موفقیت ما بوده است و امید است به یاری خداوند تبارک و تعالی و عنایت‌های حضرت ولی عصر عج‌الله تعالی فرجه الشریف در آینده نیز این گام‌ها و موفقیت‌ها دو چندان شود و شاهد رشد و شکوفایی بانوانی قرآنی در جامعه اسلامی باشیم./978/د102/ف

ارسال نظرات