۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۴۸۹۴۱
مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف:

لازمه آبادانی کشور تمسک به آموزه های قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: لازمه آبادانی کشور در همه ابعاد و زمینه‌ها تمسک به آموزه های قرآن است.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سید‌مصطفی حسینی، مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف ‌کشور امروز در مراسم افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، اظهار داشت: امروز مسابقات قرآن کریم در ایران یک فصلنامه تبلیغی ـ ترویجی قرآن است.

 


وی با تأکید بر این‌که لازمه آبادانی کشور در همه ابعاد و زمینه‌ها تمسک به آموزه های قرآن است، خاطرنشان کرد: برای ساختن ایران اسلامی بر اساس قواعد و اصول اسلام و قرآن باید ابتدا روش‌‎های انسان‌سازی و باروری تفکر و اندیشه را اجرایی کنیم.

 


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: سرمایه کشور نیروهای انسانی متعهد و متخصص جامعه هستند، اعتقاد داریم برای ساختن ایران اسلامی بر اساس قواعد و اصول اسلام و قرآن باید ابتدا روش‌های انسان سازی و باروری تفکر و اندیشه را اجرایی کنیم.

 


مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف ‌کشور از برگزاری آئین تجلیل از اساتید، پیشکسوتان و چهره های برتر قرآنی کشور که از دهه 60 تا کنون فعالیت داشته اند خبر داد و گفت: این مراسم برای نخستین بار برگزار شد که در نوع خود ابتکاری ارزشمند بود که در سال‌های آینده نیز اجرایی خواهد شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: این دوره از مسابقات سراسری قرآن با رویکرد آموزشی و فرهنگی برگزار می‌شود، که برپایی 200 محفل قرآنی در حاشیه این مسابقات نشانی برای این ادعاست.

 


حجت الاسلام حسینی گفت: به حمد الهی مسؤولان استان آذربایجان شرقی و تبریز توانسته‌اند با برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی از داخل و خارج کشور و برپایی کارگاه ها و دوره های قرآنی و نمایشگاه ویژه مسابقات، تا امروز کارنامه درخشانی ارائه دهند.

 


مدیر امور قرآنی سازمان اوقاف ‌کشور با اشاره به تفاوت این دوره از مسابقات با دوره های قبل اظهار داشت: امسال جایزه ویژه ای برای تلاوت معنا‌محور اختصاص داده‌ایم که مبنای این امر، فرموده رهبر معظم رهبری درباره تطبیق تلاوت همراه با معنی است، معظم له سفارش داشته اند که «قاریان به سمتی سوق یابند که حافظ قرآن هم باشند».

 


گفتنی است، سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 5 الی 11 اسفند ماه در تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات