۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۴۸۹۴۸
امام جمعه مانه و سملقان:

حرمت ایام فاطمیه در برنامه های نوروزی حفط شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان مانه و سملقان در آستانه فرا رسیدن ایام فاطمیه با اشاره به تقارن این ایام با تعطیلات نوروزی، خواستار حفظ حرمت سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) در برنامه های نوروزی شد.
حجت الاسلام احمدزاده - نشست ستاد ساماندهي شؤون فرهنگي مانه و سملقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان، امروز در جلسه ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی این شهرستان که با محوریت فرا رسیدن ایام فاطمیه در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این که امسال ایام شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) با تعطیلات نوروز مقارن شده است می بایست مردم و دوست داران ائمه اطهار(ع) در برنامه های نوروزی، دید و بازدیدها و صله ارحام، حرمت سالگرد شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام(ص) را حفظ کنند.

 

وی با تأکید بر رعایت شئونات مذهبی و برگزاری برنامه های عزاداری اصولی و منطقی در ایام فاطمیه، افزود: می بایست در این زمینه از افراط و تفریط خودداری شود تا اثر معنوی ایام فاطمیه از بین نرود.

 

حجت الاسلام احمدزاده افزود: در حالی که مردم مؤمن و معتقد ایران اسلامی همزمان با آغاز سال جدید با رعایت اخلاق نیک و حسنه و اجرای صله ارحام زیبایی بهار را دو چندان می کنند زیبنده است همزمان با ایام فاطمیه نیز ضمن حفظ حرمت ایام، برنامه های عزاداری و سوگواری برگزار کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی کشور، ایام فاطمیه اول و دوم امسال را از دوازدهم اسفندماه سال جاری به مدت سه روز و از سوم فروردین ماه سال 94 تا هفتم این ماه به مدت پنج روز تعیین کرده و انتظار می رود در این ایام مردم با رعایت تمامی شئونات دینی و مذهبی، مراسمات سوگواری را درخور شأن بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار کنند.

 

حجت الاسلام احمدزاده در ادامه با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با عاقبت به خیری و سعادت افراد، اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) به فردی نوشتند: اگر می خواهی کارهایت به نیکی انجام گیرد و پایان عمر و زندگی‌ات خیر باشد؛تا هنگام مرگ، حق خدا را مراعات کن، نعمت های خداوند را در راه معصیت خرج نکن، به بردباری و حلم خداوند مغرور نباش و به آن که یاد ما می‌کند یا مدعی مودت و دوستی ما می‌شود، نیکی کن، لازم نیست بدانی او راست می گوید یا دروغ تو طبق نیت خود کار کن و او را به دروغش واگذار.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز اجرا و دقت به فرامین این حدیث زمینه محبت و مودت ما با اهل بیت(ع) و عاقبت به خیری و سعادت در دنیا و آخرت را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان نیز در این نشست با اشاره به برنامه های این نهاد به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: به منظور برپایی هر چه باشکوه تر برنامه های سوگواری سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) در ایام نوروز، لازم است مداحان و هیأت های مذهبی با برنامه ریزی مناسب و به دور از هر گونه شائبه و بیان اشعار تفرقه انگیز، برنامه های عزاداری خود را برگزار کنند.

 

وی اضافه کرد: همچنین اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان در نمایشگاه بهاره که همزمان با تعطیلات نوروزی در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور برپا می شود، با راه اندازی یک غرفه و استقرار روحانی مبلغ، پاسخگوی سؤالات و شبهات مسافران و زائران خواهد بود.

 

گفتنی است، در نشست امروز ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی شهرستان مانه و سملقان، اعضا و نمایندگان این ستاد پیشنهادات خود در زمینه برگزاری هر چه بهتر برنامه های ایام فاطمیه را مطرح کرده و پس از بحث و تبادل نظر اعضا، تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات