۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۴۸۹۴۹
رییس عقیدتی سیاسی تیپ 177 شهید اصفهانی:

پرستاران نسبت به تعالیم حضرت زینب معرفت پیدا کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی تیپ 177 شهید نصر اصفهانی گفت: حضرت زینب(س) در محیطی پرورش‌یافت که آیه‌های قرآن و تعالیم دینی در آن متبلور ‌شده بود؛ ایشان از چنین فضایی به عرصه اجتماع ورود یافت و کسانی که امروز در منصب پرستاری قرار دارند باید جایگاه والای حضرت زینب(س) را شناخته و به آن عمل کنند.
ولادت حضرت زينب کبري(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تربت‌حیدریه، حجت‌الاسلام علی قرایی، رییس عقیدتی سیاسی تیپ 177پیاده شهید نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) که در سالن اجتماعات والفجر این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: این روزها که به نام مقدس ایشان نام‌گذاری شده است نشان از متبلور شدن شخصیت ایشان در جهان دارد.

 

رییس عقیدتی سیاسی تیپ 177پیاده شهید نصر اصفهانی افزود: در شکل‌گیری شخصیت و وجودی همچون حضرت زینب (س) چند عامل ولادت، تربیت و محیط مؤثر بوده که هرکدام از این عوامل به‌نوعی در شکل‌گیری شخصیت مثبت و نیکو جلوه مؤثر است.

 

حجت الاسلام قرایی بابیان این‌که حضرت زینب (س) در فضا، محیط و مدرسه‌ای که به‌طور کامل منطبق بر موازین دینی و اسلامی بود تربیت یافت، خاطرنشان کرد: ایشان وارث فاطمه (س) و علی(ع) بوده و دانش‌آموخته‌ای است که معلمی جز مادرش نداشته است، وارث مادری است که خود را از نابینا بودن پوشاند و بصیرت حقیقی را در جامعه بروز داد.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به زندگی حضرت زینب (س) و ارتباط عمیق آن حضرت با آیه‌های قرآنی و تعالیم دینی، ابراز کرد: حضرت زینب (س) در محیطی پرورش‌یافته که آیه‌های قرآن و تعالیم دینی در آن متبلور و نازل ‌شده است، با این فضا ایشان به عرصه اجتماع ورود یافت و شما که امروز در منصب پرستاری قرار دارید باید جایگاه والای حضرت زینب (س) را شناخته و نسبت به آن معرفت پیدا کنید.

 

حجت‌الاسلام قرایی اضافه کرد: از نشانه‌های شکرگزاری نسبت به خدا این است که یک بنده، شُکری عالمانه داشته، از جاهلیت دور باشد و نسبت به حقیقت خداوند دارای بصیرت باشد؛ در مقابل عشق پروردگار نباید عشق‌های مجازی را قرار داد و طبق حدیث قدسی، «هرکسی که طالب خداوند باشد خداوند را یافته، شناخته و به دوستی خداوند نیز دست‌یافته است»، حال اگر به این حقایق دست‌یافت، خداوند محبتی در دل او قرار می‌دهد که هیچ‌گاه از دل او بیرون نرود و با هیچ‌چیز قابل تعویض نباشد.

 

وی بابیان این‌که حضرت زینب (س) به‌عنوان الگوی پرستاری شناخته‌شده است، تصریح کرد: در دنیا زیبایی ظاهری و باطنی وجود دارد، همه باید بدانند که زیبایی ظاهری از بین رفتنی است و هیچ جسم زیبایی در جهان باقی نخواهد ماند؛ اگر زندگی را در مسیر صلاح قرار دهیم به زیبایی معنوی دست خواهیم یافت.

 

حجت‌الاسلام قرایی یادآور شد: باید از زیبایی‌های شیطانی دوری‌کنیم و پرستاری همچون حضرت زینب(س) باشیم که در کربلا از سرهای بریده و تن‌های خونین پرستاری کرد؛ رشادت‌های دین اسلام را هرگز نباید از یاد برد./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات