۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۴۹۰۳۳
مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در تهران:

عمل به تقوا مهم ترین ویژگی اخلاقی ائمه جمعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تهران تقوا و پاکی از گناهان را مهم ترین ویژگی ائمه جمعه معرفی کرد، عنوان کرد: امام جمعه باید مانند مردم ساده زیست و به دور از اشرافی گری باشد.
حجت الاسلام سيد صالح ياسيني ، مسؤول دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه تهران

حجت الاسلام سید صالح یاسینی، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در حال حاضر حضور در نماز جمعه برای مسلمانان واجب نیست، ابراز داشت: حضور در نمازهای جمعه به یقین تأثیر معنوی در مسلمانان خواهد داشت.

وی با اشاره به این که ائمه جمعه باید ویژگی های امام جمعه تراز انقلاب اسلامی را در خود ایجاد کنند، تصریح کرد: ائمه جمعه باید رفتار خود را با میزان که رهبر معظم انقلاب است تنظیم و هماهنگ کنند.

حجت الاسلام یاسینی با بیان این که ائمه جمعه باید در زمینه های علمی مطلوب و حد برتر باشد، اظهار داشت: ائمه جمعه باید در مسائل سیاسی قدرت تحلیل و بررسی داشته باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در تهران ادامه داد: ائمه جمعه برای جذب اقشارگوناگون جامعه باید از جاذبه شخصیتی بالایی برخودار  باشد.

وی با اشاره به این که ائمه جمعه استان باید سطح اطلاعات عمومی بالایی داشته باشند، بیان داشت: اطلاعات عمومی بالا برای اظهار نظر در زمینه های گوناگون ضروری است.

حجت الاسلام یاسینی تقوا و پاکی از گناهان را مهم ترین ویژگی ائمه جمعه معرفی کرد، بیان داشت: ائمه جمعه باید همچون مردم ساده زیست و به دور از تجمل گرایی باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تهران با اشاره به این که ائمه جمعه باید همراه و در میان مردم باشد، تصریح کرد: رفع مشکلات عمومی مردم باید دغدغه اساسی ائمه جمعه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مردم به ویژه بسیجیان می توانند بهترین یار و یاور برای ائمه جمعه باشند.

حجت الاسلام یاسینی با اشاره به این که خداوند در قرآن دستور داده که مردم باید در وقت نماز کار و فعالیت خود را رها کنند، عنوان کرد: مسلمانان باید از فرصت طلایی نماز جمعه استفاده کاملی را داشته باشند.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تهران در پایان یادآور شد: مطبوعات، رسانه های مجازی و تصویری می توانند در جهت حضور مردم در نماز جمعه نقش بسزایی داشته باشند./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات