تکیه گاه رسانه برای اثرگذاری بر جوانان حوزه علمیه است
ابراهیم شفیعی سروستانی، مدیر کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در حاشیه مراسم اختتامیه دوره های آموزشی دین و رسانه که روز گذشته در مجتمع فرهنگی هنری صبا برگزار شد، گفت: رسانه ها نیاز جدی به حوزه علمیه دارند.
وی افزود: با توجه به تکثیر قارچ گونه رسانه های ماهواره ای و اجتماعی، هدف اصلی دشمن تأثیر بر باورهای جوانان است، رسانه ملی با توجه به هویت دینی خود برای غنای تولیدات و اندیشه های تأثیر گذار رسانه نیازمند این است که از یافته ها و ظرفیت های مراکز تولید معرفت کمک بگیرد تا تأثیر بیشتری داشته باشد.
شفیعی سروستانی، با بیان این که ارتباط رسانه و حوزه همیشه وجود داشته و بعد از پیروزی انقلاب بر این ارتباط افزوده شده است، تصریح کرد: دشمن دریافته است که جوانان ما از هویت دینی برخوردار هستند و تا مادامی که این باور وجود داشته باشد کاری از پیش نمی برند از این رو به هر طریقی به هویت دینی حمله می کند.
مدیر کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما، افزود: تکیه گاه رسانه برای اثر بر جوانان، حوزه علمیه است و به دلیل این که حوزه علمیه مرکز فکر و اندیشه است و رسانه مصرف فرهنگی دارد و می تواند بین حوزه و مخاطبان خود فعالیت کند بنابراین از این فضا استفاده می کند تا اثرگذاری خوبی داشته باشد.
وی در این مراسم گفت: در عصر غیبت هر کسی باید رسالت خود را به عنوان یک منتظر انجام دهد و در حوزه های فکری، عملی، اخلاقی و اجتماعی برای زمینه سازی ظهور تلاش کند.
شفیعی سروستانی، با بیان این که مهمترین وسیله برای گسترش پرهیزگاری و اخلاق در جامعه رسانه ها هستند، اظهار کرد: باید انواع رسانه ها را بشناسیم و از ظرفیت های آن ها برای تحقق آرمان ها و ارزش ها بهره ببریم.
مدیر کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما، نخستین گام در شناخت رسانه ها را شناخت قابلیت و توانایی آن ها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر از توانایی رسانه ها مطلع شویم بیشتر می توانیم برای محاسن اخلاق و پرهیزکاری در جامعه بهره ببریم./1310/ت302/ب5