۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۴۹۰۴۸
در برنامه روشنا مطرح شد؛

افراد دیندار و متوکل کمتر به آسیب‌های روحی و جسمی دچار می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس با بیان این‌که توکل به خداوند موجب آرامش روحی انسان می‌شود، گفت: افراد دیندار به دلیل توکل و اعتقادشان به خداوند و جهان آخرت، آرامش بیشتری دارند و در زندگی به آسیب‌های روحی و جسمی کمتری دچار می‌شوند.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صدیقه سلیمانی، کارشناس دینی، شب گذشته در برنامه «روشنا» شبکه جام جم صدا و سیما، با اشاره به تربیت دینی فرزندان اظهار داشت: تربیت دینی به معنای آموزش احکام و شرایع دینی از جمله نماز، روزه و حجاب است.

 

وی ابراز داشت: ایمان و عمل صالح به عنوان منبع کنترل درونی از اصول تربیت دینی فرزندان و از شاخصه‌های حیات طیبه است که انسان را به سمت تقوی و خود کنترلی هدایت می‌‌کنند تا در مخاطرات و مشکلات محکم و ثابت قدم باشند.

 

سلیمانی، اراده و اختیار را وجه امتیاز انسان بر سایر موجودات دانست و گفت: انسان می‌تواند بر رفتارش کنترل داشته باشد همچنین این خودکنترلی را به فرزندانش انتقال دهد.

 

وی به الگوگیری فرزندان از والدین اشاره و تأکید کرد: باور و رفتار والدین، تأثیر مستقیمی بر اعتقاد و رفتار فرزندان می‌گذارد و به تدریج در زندگی آنها به رفتاری ثابت تبدیل می‌شود.

 

کارشناس دینی، توکل به خداوند را موجب آرامش روحی دانست و یادآور شد: افراد دیندار به دلیل توکل و اعتقادشان به خداوند و جهان آخرت، آرامش بیشتری دارند و در زندگی به آسیب‌های روحی و جسمی کمتری دچار می‌شوند.

 

سلیمانی در پایان اعتقادات را در زندگی دنیا نیز مؤثر خواند و افزود: انسان‌هایی که تجزیه و تحلیل دارند و تبعات رفتارشان را ارزیابی می‌کنند در زندگی تصمیم‌های منطقی و درست می‌گیرند و در معاشرت‌ با دیگران حسن ظن و حسن خلق دارند./908/پ202/ف

ارسال نظرات